contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

Fòrums d'inversió sostenible

Constituït SPAINSIF, el fòrum espanyol d'inversió socialment responsable

Després de quasi un any d'intens treball, s'ha constituït SPAINSIF, un cop integrades les diferents propostes i visions de les 29 organitzacions, associacions, entitats i organismes que hem participat en la seva creació.
més informació

European Social Investment Forum (Eurosif)

Es el fòrum europeu per a la promoció de la inversió socialment responsable (ISR) i actualment està coordinant una xarxa de set fòrums nacionals: França, països de parla alemanya (Àustria, Alemanya, Luxemburg i Suïssa), Holanda, Itàlia, Regne Unit, Bèlgica i Suècia. Aquests fòrums estan formats per entitats interessades per la ISR a cadascun dels seus països: bancs, gestors de fons, centres d'investigació, acadèmics, companyies d'assegurances, fons de pensions, sindicats i ONGs de tota Europa.

Eurosif és un projecte de la Comissió Europea, que juntament amb els membres afiliats directament a Eurosif (per la seva activitat a nivell europeu), assegura l'estabilitat econòmica de l'organització. Cada fòrum nacional o regional és autònom dintre de cadascuna de les seves zones d'influència.

PENSION SRI Toolkit

És el resultat d'un programa paneuropeu dirigit per Eurosif al llarg de 2004 i 2005, amb l'objectiu d'animar una xarxa de treball en la majoria dels països de la Unió Europea, en vista a recollir informació i produir una eina pràctica de treball per a Membres de Comissions de Control de Plans i Fons de Pensions.

Per la constitució d'un Fórum sobre Inversións Sostenibles

La creixent preocupació general per que qualsevol actuació de la persona, individual o col.lectiva, tingui la condició de sostenible és una realitat que dia que passa es consolida més a la nostra societat. El dia 20 de gener de 2006, el Consell de l'EUROSIF va celebrar la seva reunió a Barcelona, a la seu de CCOO de Catalunya. Amb aquest motiu, diverses organitzacions, associacions i entitats van reunir-se i aprovaren una declaració a favor de constituir un SIF al nostre àmbit.
més informació

Qüestionari per coneixer la situacio del nostre Pla i Fons de Pensions en materia de Inversions Sostenibles

L'Area de Plans i Fons de Pensions posa a la vostra disposició un qüestionari elaborat al seu dia per l'Observatori de la Responsabilitat Social que pot ajudar-vos a conèixer la situació del vostre pla de pensions en matèria de Inversions Sostenibles.

QÜESTIONARI

Identificació