contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

Índexs borsaris sostenibles

Són índexs borsaris socialment responsables. En general fan un filtre d’empreses cotitzades en funció del seu comportament social i medi ambiental. Són eines públiques que tenen una metodologia d’elaboració en funció del seu disseny i poden servir com a benchmark en la gestió de carteres socialment responsables.

De les empreses espanyoles, n’hi ha 30 (Ibex 35+Mercat Continu) incloses en l’índex FTSE4 Good, 20 (Ibex 35) en l’índex Dow Jones Sustainability i 12 (Ibex 35) en l’índex ASPI.

Dow Jones Sustainability Índex valora i qualifica a partir del Dow Jones World. Inclou les 2.500 empreses més grans i l’anàlisi la facilita el SAM Group. No exclou sectors i utilitza un 50% de criteris generals i un 50% de criteris específics i sectorials.

FTSE4 Good valora i qualifica les empreses a partir dels índexs FTSE. Les agències són EIRIS i UNICEF. L’objectiu principal és ajudar als inversors a identificar aquelles empreses que a nivell global compleixen amb estàndards de RSE (Responsabilitat Social Empresarial). Avalua la responsabilitat medi ambiental; l’establiment de relacions positives amb inversors, clients i empleats o participants en l’activitat empresarial i el compromís de les empreses amb el respecte als drets humans dels treballadors i de les treballadores, contractistes i països on opera. Té restriccions d’entrada en negocis com energia nuclear, extracció d’urani, tabaqueres i fabricants d’armament.

ASPI Eurozone és un índex europeu que utilitza l’agència Vigeo. Es centra en una aproximació positiva de la sostenibilitat i de la ISR. És una mitjana de puntuacions de les àrees de societat, govern corporatiu, clients i subministradors, salut i medi ambient i recursos humans.

Identificació
Usuari/a Password