contrast

àrea de previsió social complementària

Secretaria d'Acció sindical

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya informa...

Plan Asociado de Pensiones de CCOO

13a Jornada de Previsió Social Complementària

Els propers dies 1 i 8 de Juny de 2017, a la Sala d'actes de CCOO, Via Laietana, 16, 08003-BARCELONA, es celebrarà la 13a. Jornada de Previsió Social Complementària, organitzada per CCOO de Catalunya i que enguany es desenvoluparà en dues sessions de matí. El dia 1 de Juny amb el títol "FUTUR DE LA PREVISIÓ SOCIAL" y el 8 de Juny es parlarà de la “REVISIÓ DEL PACTE DE TOLEDO”

PROJECTE DE FORMACIÓ MULTIDISCIPLINÀRIA PER A MEMBRES DE COMISSIONS DE CONTROL.

El dilluns, 13 de març de 2017, a les 12 hores, a tingut lloc a l'aula "RAMÓN Y CAJAL" de l'Edifici Històric de la Universitat de Barcelona l'acte de presentació del PROJECTE DE FORMACIÓ MULTIDISCIPLINÀRIA PER A MEMBRES DE COMISSIONS DE CONTROL DE PLANS I FONS DE PENSIONS DEL SISTEMA D'OCUPACIÓ.

Curs de formació per a membres de les comissions de Control. "UTILITAT DE L'ATRIBUCIÓ DE RENDIMENTS I RESULTATS ALS FONS DE PENSIONS "

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya, organitza pel dijous 23 de Març de 2017, el curs de formació sobre "Utilitat de l'atribució de rendiments i resultats "que s'impartirà a la sala 46 de la 4ª planta de Via Laietana n º 16, 08003 Barcelona.

Curs sobre “Els Informes de Gestió i les DPPI”

L'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya, organitza un curs sobre "Els informes de gestió i les DPPI" i es realitzarà els dies 21 i 22 de febrer de 2017. Es fara a la Sala 46 de la 4a planta de Via Laietana nº16, 08003 Barcelona.

IX Trobada de tardor de l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

El passat 10 de novembre, a les sales 11, 12 i 13 del primer pis de Via Laietana, 16 (08003, Barcelona), s'ha celebrat la IX TROBADA DE TARDOR per a membres de comissions de control de plans de pensions del sistema d'ocupació, organitzada per l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya.

Campanya per reforçar els criteris socials i laborals (S) dins dels anomenats criteris ASG (socials, mediambientals i de bon govern).

L'1 de juliol, la direcció del CWC va enviar una carta a UNPRI amb l'objectiu d'elevar la dimensió S (social) dels criteris ASG en la seva activitat.

12a. JORNADA DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA. "PLANS DE PENSIONS D'OCUPACIÓ, UN DRET COL·LECTIU"

El passat 26 de maig, a la Sala d'actes de CCOO, Via Laietana, 16, 08003-BARCELONA, en sessió de mati i tarda, se ha celebrat la 12 Jornada de Previsió Social Complementària, organitzada per CCOO de Catalunya i que enguany ha portat el titol de "PLANS DE PENSIONS D'OCUPACIÓ, UN DRET COL·LECTIU"

II JORNADA DE RESPONSABILIDAD SOCIAL EN LA EMPRESA E INVERSIÓN SOCIALMENTE RESPONSABLE EN LOS PLANES DE PENSIONES DEL SISTEMA DE EMPLEO.

La Confederación Sindical de Comisiones Obreras y la Comisió Obrera Nacional de Catalunya han organizado la II Jornada sobre "Responsabilidad Social en la Empresa e Inversión Socialmente Responsable" que se ha celebrado el jueves 3 de diciembre de 2015, en la sala de actos de la sede de CC.OO. de Catalunya, Via Laietana, 16 (08003, Barcelona).

VIII Trobada de Tardor

El dia 12 de novembre del 2015, se ha celebrat la VIII Trobada de Tardor al local de CCOO, sala 11 (Via Laietana, 16, 1r pis, de Barcelona).

CCOO denuncia que el Govern central incompleix la llei que obliga a informar per igual de les pensions públiques i les privades

Simulador al web de la Seguretat Social.

CCOO de Catalunya adreça una carta al president del FC Barcelona on li demana que posi fi al patrocini del club per part de Qatar Airways

Vulneració sistemàtica dels drets laborals.

CCOO, UGT i VIDACAIXA signen l'acord sobre la clàusula d'inversió socialment responsable (ISR) per incloure-la a les “Declaracions de principis de política d'inversió” dels fons de pensions del sistema d'ocupació

El dia 16 de juliol, a la seu de l'entitat gestora.

11a Jornada de Previsió Social Complementària

El dia 28 de maig de 2015 se ha celebrat l'11a. Jornada de Previsió Social Complementària, organitzada per CCOO de Catalunya. Com a les anteriors edicions, ha sigut un punt de trobada dels diferents stakeholder del sector, és a dir, dels actors interessats en el desenvolupament de la previsió social complementària: membres de comissions de control de plans de pensions del sistema d'ocupació, promotors i quadres sindicals, consultors, entitats gestores i d'altres persones i professionals interessats en la previsió social.

Comença la campanya de Activisme Accionarial de CCOO

El dia 13 de març del 2015 se celebra la Junta d'Accionistes de BBVA, amb la qual comença la campanya d'activisme accionarial de CCOO, en la qual el nostre sindicat estarà especialment implicat. Les nostres recomanacions de vot per a les juntes de l'IBEX-35 s'aniran penjant a la pàgina web sobre Inversió Socialment Responsable (ISR) de CCOO.

1a Jornada sobre 'Responsabilitat social a l'empresa i la inversió socialment responsable' des d'una perspectiva integral

La Secretaria d'Acció Sindical i Polítiques Sectorials de CCOO de Catalunya ha organitzat una trobada que pretén posar en relació dues cares d'allò que és una mateixa moneda: la responsabilitat social de les empreses i la inversió social responsable als fons de pensions del sistema d'ocupació.

VII Trobada de tardor

El dia 25 de novembre del 2014, hem celebrat la VII Trobada de tardor al local de CCOO, sales 11, 12 i 13, del primer pis de Via Laietana, 16, de Barcelona.

Robar aliments als que passen gana

Lluitar contra la pobresa no significa només atacar les conseqüències de la pobresa i repartir aliments, sinó denunciar les causes que la provoquen.

CCOO i UGT aconsegueixen que el Govern faci marxa enrere

Desenes de milers de treballadors, 1.500 de forma immediata, acomiadats abans de l'1 d'abril del 2013 i que tenen subscrit un conveni especial amb la Seguretat Social poden jubilar-se anticipadament.

Modificació del Reglament de plans i fons de pensions

El divendres 1 d'agost, el Consell de ministres va aprovar el Reial decret 681/2014 que modifica, entre d'altres normes, el Reglament de plans i fons de pensions, aprovat pel Reial decret 304/2004. Pendent d'un estudi més exhaustiu, a continuació t'informem dels canvis més significatius que afecten els plans i fons de la modalitat d'ocupació, i que en alguns casos poden exigir modificacions en les especificacions dels vostres plans de pensions.

El conflicte palestí i la Inversió Socialment Responsable (ISR)

L'anomenat "conflicte palestí" no es solucionarà fins que no es posi en marxa una iniciativa similar a la que es va utilitzar contra el règim de l'apartheid a Sud-àfrica.

CCOO presenta el seu informe sobre les empreses de l'IBEX 35

Augment de la retribució dels consells d'administració i el nombre de contractes blindats, mentre disminueixen les plantilles i els salaris dels treballadors i treballadores.

"UNA PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA AL SERVEI DELS TREBALLADORS, NO PER ATACAR EL SISTEMA PÚBLIC DE SEGURETAT SOCIAL"

article de Jordi Giménez Maluenda publicat al Butlletí d'Actualitat Jurídica i Sindical' del CERES (No. 5. juliol 2014).

Nova tributació fiscal dels instruments de previsió social complementària

Dins l'àmbit de la previsió social complementària es produeixen dues modificacions. "1ª valoració de CCOO. a la Reforma Fiscal".

Triodos Bank exerceix pràctiques antisindicals

El passat dia 6 de juny, la nostra companya Sílvia, elegida el dia anterior secretària general de la Secció Sindical Estatal de CCOO a Triodos Bank, va ser fulminantment acomiadada, quan la empresa va tenir coneixement que estava recollint signatures per presentar-se a les eleccions sindicals. Triodos Bank no té representació legal dels treballadors

L'ÀREA DE PREVISIÓ SOCIAL COMPLEMENTÀRIA DE CCOO DE CATALUNYA TÉ EN MARXA UNA CAMPANYA CONTRA LA INCLUSIÓ DE COMMODITIES DE PRODUCTES ALIMENTARIS A LES CARTERES D'INVERSIÓ DELS FONS DE PENSIONS DEL SISTEMA D'OCUPACIÓ.

El debat sobre l'especulació alimentària continua al Congrés dels Diputats espanyol. La iniciativa presentada pel grup “La Izquierda Plural” i defensada per la diputada Laia Ortiz (ICV-EUiA), va ser rebutjada, amb els vots en contra del Partit Popular i l'abstenció de CIU.

Inversions per un nou model econòmic

El Fons d'Inversió CRB busca la participació institucional dels fons de pensions per contribuir a crear una economia competitiva basada en la ciència i la tecnologia generada al nostre país.

REPRESSIÓ SINDICAL ALS DELEGATS DE CCOO A CIMENTS MOLINS INDUSTRIAL

Represaliat un col·laborador de l'Àrea de Previsió Social Complementària de CCOO de Catalunya

"Modificació dels conceptes computables de la Base de Cotització" a la Seguretat Social"

Nota de les Secretaries Confederals de Protecció Social i Polítiques Públiques i la d'Acció Sindical i Polítiques Sectorials sobre el RDL 16/2013

Programa Sindical CCOO - Reforma de les pensions

El passat dia 11 de novembre s'ha emès a TV3 el programa sindical de CCOO sobre la reforma de pensions proposada pel Govern.

Exercici drets polítics.

La Secretaria de Protecció Social i Polítiques Públiques ha editat el llibre "Empreses IBEX 35. Junta d'accionistes (2012) i evolució en la composició dels consells d'administració i les polítiques retributives en el període 2007-2011".

Inversions en productes alimentaris

Perill de bombolla especulativa per les inversions en matèries primeres, les anomenades “commodities”, especialment en productes alimentaris.

ESPECULACIÓ ALIMENTÀRIA

Com a continuació de la informació de la inversió en productes alimentaris, i el perill de bombolla alimentaria, adjuntem enllaç amb un article interessant

L'Observatori de RSC demana a la CNMV que exigeixi el compliment de la Llei d'economia sostenible a les empreses de l'IBEX

La CNMV permetria a les empreses que a les juntes d'accionistes d'aquest any no votin la retribució dels seus consellers ni els sous de manera individualitzada.

JUNY

13a Jornada de Previsió Social Complementària

Via Laietana, 16. Sala d'actes
JUNY