CCOO d’Indústria i la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO signen un acord de col·laboració

L’objectiu d’aquest acord és buscar la millor forma de col·laboració entre les dues organitzacions per ser més eficaços i no perdre afiliació en arribar a la jubilació

Els secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya van signar ahir un acord de col·laboració per  ser més eficaços a l’hora de fidelitzar l’afiliació i evitar perdre afiliats i afiliades quan arriben a l’edat de jubilació o passen a cobrar una pensió. Amb aquest acord, les dues organitzacions pretenen reforçar el Protocol d’actuació per a l’aplicació de la doble adscripció federativa dels pensionistes i jubilats de CCOO, aprovat pel Consell Confederal, amb la idea de buscar millors formes de col·laboració.

Les dues federacions establiran fórmules de coordinació amb les organitzacions territorials i les seccions sindicals de CCOO de les grans empreses per fer un seguiment de l’afiliació que causa baixa de l’empresa per raó d’edat, prejubilació o jubilació, o per haver accedit a una pensió. En aquests casos s’impulsarà una campanya informativa per explicar-los per què és important seguir afiliats a CCOO i informar-los dels serveis que els ofereixen les dues federacions per animar-los a continuar a CCOO un cop accedeixin a aquesta nova situació.

A les empreses on CCOO té molta afiliació es crearan agrupacions d’empreses específiques de prejubilats, jubilats i pensionistes que, en col·laboració amb les seccions sindicals, facin un seguiment continuat de les persones que es prejubilaran o es jubilaran. Així mateix, s’enviarà una carta, amb un mes d’antel·lació, a les persones que causin baixa de l’empresa per raó d’edat, animant-los a seguir afiliats, explicant-los els nous serveis dels quals disposen i la importància de seguir lluitant per les pensions públiques, la dependència, el sistema sanitari públic, etc.

Els prejubilats continuaran a la seva federació d’actius fins a l’edat de jubilació i s’establiran mecanismes per convocar-los a les excursions, sortides culturals, xerrades sobre envelliment actiu i activitats i jornades diverses, a fi de mantenir-los més propers al sindicat, que se’n sentin part i sigui més fàcil que segueixin afiliats.