Lliurament dels Premis de Poesia de la Tardor. Federació de PP i JJ

Dilluns 30 de novembre a les 18 hores a la sala 11 de la seu de CCOO a Barcelona, Via Laietana 16

Companys i companyes,

Des de l’any 2004, la Federació de Pensionistes i Jubilats organitza el Premi de Poesia de la Tardor en memòria del nostre company José López García, company de la nostra Federació i lluitador incansable per la conquesta de la democràcia, la defensa de les millors condicions de vida i de treball de les persones i per la defensa de la cultura com un dret universal de les persones.

Com ja és tradicional, a més del lliurament dels premis i del reconeixement de les persones que ho fan possible (poetes i poetesses), també des d’aquest espai retrem homenatge a persones que, a través de les seves expressions culturals, s’han compromès contra l’opressió i les desigualtats socials, en temps difícils de pèrdua de llibertats. En aquest sentit, hem recordat i hem compartit amb vosaltres figures tan entranyables i representatives com van ser Miguel Hernández, Martí i Pol, Manuel Celaya, Montserrat Roig i M. Mercè Marçal.

En aquesta 16a edició, arran del 20è aniversari de la seva mort, recordarem  Ovidi Montllor a través d’una actuació poètica i musical a càrrec de Jaume Calatayud i Josep Monera (grup excepcional que ha col·laborat amb nosaltres en diferents ocasions).

Atès que l’acte es celebrarà en el mes de novembre (el dia 25 és el Dia mundial contra la violència de gènere), també des d’aquest espai, volem sumar-nos a la lluita contra aquesta xacra social, i ho farem mitjançant diferents poemes musicats, interpretats també per Jaume Calatayud i Josep Monera.

L’acte tindrà el contingut següent:

Presentació i salutacions.
Actuació:Composició poètico-musical “memòria viva”. Relació de cançons i poemes d’Ovidi Montllor.
Intervenció d’ Ana Martínez López, responsable de la Secretaría de la Mujer de la Federació de Pensionistes i Persones Jubilades a nivell estatal.
Petit recull de poemes en record del dia mundial contra la violència de gènere, a càrrec de Jaume Calatayud i Josep Monera.
Lliurament dels premis de poesia.
Tancament de l’acte a càrrec del secretari general de la Federació de Pensionistes i Jubilats, Miquel Lluch.

I com sempre, tots i totes esteu invitats a una copa de cava… i alguna cosa més…

Feu clic per veure:
– el cartell dels Premis de Poesia de la Tardor 2015