La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya denuncia la no aplicació de l’IPC a la revisió de les pensions 2012

Adjuntem comunicat de premsa elaborat per la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya sobre les decisions del Govern de no revaloritzar les pensions amb la diferència de l’IPC i sobre la decisió de modificar la Llei del Fons de reserva de la Seguretat Social:

Primer.- El Govern ha mentit una vegada més. Durant els mesos previs a les eleccions de Galícia, Astúries i finalment Catalunya, havia afirmat que les pensions serien revisades d’acord amb la llei en multitud d’ocasions, i fins i tot, a una interpel·lació en el Parlament espanyol per part de Joan Coscubiela, diputat d’Iniciativa per Catalunya-Esquerra Unida i Alternativa, sobre aquest tema, va ser votat per tots els grups polítics inclòs el PP, conforme s’havien d’incrementar les pensions d’acord amb la llei que així ho preveu.

Segon.- El nostre rebuig absolut al fet que es pugui modificar una llei amb efectes retroactius, ja que aquest decret signat ara modifica uns endarreriments que tenen efecte des de l’1 de gener de 2012, ja que la pujada proposada per a 2012 en els pressupostos d’aquest any va ser d’un 1 % previst i revisable amb l’IPC real a mes de novembre. IPC que ha estat del 2,9 %.

Tercer.- No entenem que es pugui mentir impunement a tothom en seu parlamentària, en declaracions electorals, en preguntes de periodistes, etc., i no passar absolutament res.

Quart.- La nostra Federació, la més important organització de pensionistes i jubilats de Catalunya, interposarà els recursos necessaris per a reclamar el que sens dubte és un robatori discutiblement legal, a una població a la qual es retallen prestacions en sanitat, dependència, i que és, en aquests moments de crisi, un suport de les famílies amb els ingressos únics de les seves pensions.

Cinquè.- Fem una crida a la resta d’associacions de jubilats, perquè unifiquem esforços, així com busquem formes de coordinació per a la defensa dels nostres interessos. La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya està disposada per a aquesta col·laboració.

Quant al Fons de reserva, entenem lògica la seva utilització, però no comprenem com al mateix temps es mantenen unes polítiques d’austeritat que condueixen, com anem observant, a una recessió més profunda de l’economia sense que es vegin mesures que portin a reactivar-la, i que siguin propostes que condueixen a més acomiadaments i més persones a l’atur les úniques que es fan efectives.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 4 de desembre de 2012