La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya rebutja les retallades en les pensions i anuncia mobilitzacions

El Govern torna a utilitzar les pensions com a instrument d’ajust econòmic per frenar el dèficit públic, quan en realitat les pensions es financen amb cotitzacions socials i no el generen. Les propostes se centren exclusivament en la retallada de la despesa, sense haver negociat amb els agents socials prèviament els àmbits en els quals tindria un menor impacte social.

Eusebi del Jesús, secretari general de la Federació de Pensionistes de CCOO de Catalunya, ha assenyalat que ”la mesura de no revaloritzar les pensions suposarà de facto una congelació dels ingressos del 73% dels pensionistes del nostre país, just en un moment en el qual creixeran els impostos al consum com l’IVA”. Recordem que a Espanya hi ha 8,5 milions de pensionistes dels quals 2,3 milions tenen pensions mínimes; per a la resta (6,2 milions), el pla proposat pel Govern suposarà la congelació de la seva pensió.

En opinió de Del Jesús ”el Govern torna a utilitzar les pensions per tranquil•litzar els mercats financers internacionals, fent que les capes més febles de la societat siguin els qui acabin pagant la crisi”. El Govern oblida la importància de mantenir unes pensions dignes i suficients ja que els pensionistes, a més dels seus legítims drets socials, s’han convertit en un sector de demanda interna de béns i serveis que són generadors d’ocupació. ”Deprimir la capacitat adquisitiva dels pensionistes i empleats públics”, en opinió d’Eusebi del Jesús, ”només servirà per retardar encara més la reactivació de l’economia”.

En aquest sentit, CCOO és conscient des de fa uns anys de la gravetat de la crisi en la qual ens trobem, i porta almenys un any sencer reclamant al Govern que lideri un ambiciós acord social i polític per reactivar l’economia i l’ocupació i garantir la cohesió social.

No obstant això, les mesures anunciades pel president del Govern orientades a intensificar la reducció del dèficit (ara de l’11,2% i que ha de passar al 3% el 2013), són una volta de rosca als drets socials amb l’únic objectiu de donar confiança als mercats. Totes les propostes descansen exclusivament sobre la retallada de la despesa, sense haver negociat amb els agents socials prèviament els àmbits en els quals tindria un menor impacte social, i torna a perdre’s l’oportunitat de millorar els ingressos de les administracions públiques perseguint el frau fiscal i d’adoptar una fiscalitat progressiva perquè les rendes tributin de forma equilibrada i justa.

La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya engegarà una campanya de mobilitzacions de denúncia d’aquestes retallades, emmarcada dins de les accions que aprovin els òrgans de direcció de CCOO de Catalunya.