Conclusions dels sindicats de la xarxa sindical de les 4 ciutats metropolitanes d’Europa (Lió, Frankfurt, Milà i Barcelona)

Adjuntem el comunicat de les resolucions del seminari ‘Polítiques públiques, polítiques socials’, facilitat per CCOO del Barcelonès:

Nosaltres, els i les sindicalistes de les 4 ciutats metropolitanes de Frankfurt, Milà, Lió i Barcelona, reunits a Barcelona els dies 29 i 30 de març de 2007, en el marc del seminari ‘Polítiques públiques, polítiques socials’, han acordat les consideracions següents:

1.- Ens sumem, en el nostre paper d’organitzacions sindicals metropolitanes, a la petició efectuada per la Confederació Europea de Sindicats (CES), referent a la reivindicació d’uns serveis públics i de qualitat accessibles a tothom. En mostra d’aquesta voluntat, signem i remetrem com a representants dels sindicats metropolitans, l’adhesió a la campanya de la CES per una Directiva de Serveis Públics.

2.- A les nostres ciutats, considerem que és imprescindible la creació d’ocupació de qualitat, generació de drets i garanties , per a tots els treballadors i treballadores, per tal d’enfortir la cohesió social i la igualtat entre tothom, especialment en el marc dels serveis públics, tan els vells com els nous, fruit de les noves necessitats socials. Només amb una ocupació de qualitat aquests serveis també ho seran i compliran plenament la seva funció de servei a la ciutadania.

3.- A les nostres metròpolis els serveis públics, particularment els serveis socials tenen un paper fonamental per a la cohesió social. El rol de les ciutats sempre ha esdevingut primordial per tots els canvis i el progrés de les nostres societats. Som en el centre de les polítiques públiques, i volem que els sindicats en siguem agents protagonistes.

En aquest context les organitzacions sindicals de les 4 Metròpolis d’Europa demanem:

-El reconeixement del paper central de les ciutats i els seus sindicats en la construcció sindical europea. Necessitem una implicació activa en el conjunt del sindicalisme europeu.

-Ampliar i aprofundir el nivell d’ interlocució amb les nostres pròpies metròpolis i les seves instàncies institucionals. Considerem que tenim problemes i reptes comuns per solucionar i cal que actuem conjuntament.

-L’aprovació per part de la Unió Europea d’una Directiva Marc de serveis públics que garanteixi la seva provisió en condicions d’igualtat per a tots els ciutadans i ciutadanes d’Europa.

Frankfurt (DGB), Milano (CGIL, CISL, UIL), Lyon (CGT, CFE-CGC, CFTC)
i Barcelona (CCOO del Barcelonès, UGT de Catalunya)

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 d’abril de 2007