Acord a l’empresa DENSO: incentivar l’ús del cotxe compartit per anar a la feina

Ara que està en boca de moltes persones el tema de la mobilitat sostenible, us volem informar de la iniciativa que ha tingut la empresa DENSO per tal de potenciar l’ús del cotxe compartit per part dels treballadors de l’empresa. DENSO està situada al polígon Pla de Santa Anna, de St. Fruitós de Bages, fabrica components automobilístics i té una plantilla de prop de 800 treballadors.

La utilització del cotxe compartit comporta un estalvi econòmic per als treballadors, i al mateix temps contribueix a la preservació del medi ambient reduint les emissions de CO2 a l’atmosfera que provoquen els vehicles, i a un millor aprofitament dels recursos naturals, com ho és la gasolina derivada del petroli. També es millora la utilització del pàrquing.

Per incentivar els treballadors que utilitzen el cotxe compartit es van reservar, per a ells, les places de pàrquing més properes a la porta d’accés a la fàbrica, les quals s’anomenen PARKING VERD.

Per fer ús d’aquestes places, al cotxe hi han d’anar com a mínim dues persones que no resideixin al mateix domicili, i a l’entrada han de donar els seus noms i recollir el tiquet verd que han de col·locar en un lloc visible del vehicle.

Es va començar el projecte amb 15 places, que s’han incrementat a 25 perquè el Comitè ho va sol·licitar a causa de l’acceptació que ha tingut entre els treballadors.

Semestralment l’empresa dóna 3 premis de 50 euros amb vals de benzina a les persones que tinguin més tiquets verds acumulats.

Això és una clara mostra que en l’àmbit d’una empresa també es poden tenir iniciatives per millorar la mobilitat i fer-la més sostenible.

Feu clic per veure més informació