CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el conveni del metall de Barcelona

L’acord recull les principals reivindicacions plantejades pels sindicats

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni per a la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona, assolit ahir amb per la patronal i els sindicats CCOO i UGT, ja que recull les principals reivindicacions plantejades per la part social.

El conveni tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estableix que les taules salarials del 2020 seran les mateixes que les de 2019, però es preveu que el mes de desembre de 2020 es meritarà un pagament únic per a cada grup professional que resultarà d’aplicar un 0,8 % a l’annex 1 de les taules del 2019. Per al 2021 s’ha pactat un increment salarial del 2 % sobre les taules de 2019 en tots els conceptes salarials. A més, s’ha acordat que no hi haurà ni compensació ni absorció dels increments salarials.

En matèria de jornada, per al 2021 es manté la clàusula addicional 2a que estableix 8 hores de lliure disposició. El conveni acordat també preveu per al 2021 la creació de comissions de treball sobre plans industrials, manteniment i garantia de l’ocupació, teletreball, desconnexió digital i registre de jornada.

Tenint en compte la incertesa de la situació actual, per la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19, CCOO d’Indústria està afrontant la negociació col·lectiva dels diferents convenis sectorials oberts fent un exercici de responsabilitat, però assegurant que les treballadores i treballadors d’aquests sectors no perden els seus drets davant les propostes de retallades que estan plantejant les patronals.