CCOO i UGT acusen a Correos d’anteposar el “Black Friday” a la salut de la plantilla

CCOO i UGT estudien mobilitzacions des del 27 de novembre i al llarg de desembre, amb aturades i concentracions

– Amb un increment de contagis del 200 % en els últims dos mesos, i acumulant més de 8.500 afectats, l’empresa continua ignorant la demanda sindical d’incrementar les mesures preventives i organitzatives.

– Amb una plantilla de 6.852 treballadors i treballadores a Catalunya, 375 centres de treball, 89 contagis de COVID i 75 positius confirmats a la província de Barcelona; i amb 121 contagis de COVID a Catalunya i 106 positius confirmats, existeix un important risc de contagi en l’atenció a la ciutadania.

– Malgrat la gravetat de la situació, una vegada més, com va ocórrer al març passat, l’empresa desatén la salut de les seves més de 55 mil treballadors i treballadores, prioritzant el negoci, en aquest cas el Black Friday i el seu compte de resultats.

– Els sindicats han anunciat mobilitzacions sense descartar la vaga en el  Black Friday  i al llarg de desembre perquè l’empresa apliqui mesures de protecció amb garanties per a la plantilla i la ciutadania.

– CCOO i UGT estudiaran les mesures de pressió, entre les quals es troben concentracions i vaga des del dia 27 de novembre i al llarg de desembre per exigir la protecció de la plantilla.

CCOO i UGT denuncien que en els dos últims mesos, l’impacte de la segona onada de la pandèmia ha triplicat el nombre de contagis per COVID-19 acumulats a Correos, són més de 1.100 casos positius i 8.500 treballadors i treballadores s’han vist afectats pels contagis, cosa que torna a col·locar al col·lectiu de Correos com el segon en contagis del país, després del sanitari, com ja va ocórrer en la primera onada de la pandèmia iniciada al març. A Catalunya hi ha actualment un total de 1.201 afectats i 106 positius. A la província de Barcelona un total de 89 contagis i 75 positius confirmats. Aquestes males dades se sumen a l’anterior increment de principis de setembre, en el qual ja es va duplicar el nombre de contagis durant l’estiu, des del final de l’estat d’alarma, a la finals de juny, una situació que s’intenta ocultar manipulant la metodologia de còmput dels contagis.

L’empresa  ignora des de fa mesos les demandes de CCOO i UGT per incrementar les mesures preventives. CCOO i UGT denuncien que l’última actualització del protocol intern de prevenció davant de la COVID-19  s’implementava a finals d’octubre, lluny d’introduir mesures addicionals com la realització de proves de detecció i mesures d’organització del treball que permetessin evitar l’amuntegament dels treballadors i treballadores, ha introduït canvis per dificultar el reconeixement de contactes estrets als centres de treball on es produeixin contagis. Tots dos sindicats denuncien que aquesta decisió només amaga una intenció, i és evitar el reconeixement de la necessitat de quarantenes que paralitzarien la producció.

A la província de Barcelona CCOO i UGT hem denunciat la situació de precarietat que els treballadors i treballadores han hagut de patir en centres de treball de la ciutat de Barcelona com la USE 6, el Centre Logístic Integral de Zona Franca, el Districte 1 i en diferents poblacions de la província: Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Feliu de Llobregat, Mataró, el Prat de Llobregat, Castelldefels, CTA de Sant Cugat del Vallès, entre moltes altres poblacions i centres de treball afectats per contagis, brots, quarantenes no realitzades correctament per no considerar que eren contactes estrets, falta de neteja i desinfecció, a causa de la total incapacitat i inactivitat de Correos.

En un moment en el qual s’ha decretat un nou estat d’alarma, i s’adopten mesures addicionals en molts territoris de l’Estat, Correos no pensa fer marxa enrere en la “desescalada” d’activitat, i continuarà mantenint la totalitat de la plantilla en centres de treball massificats, contractant fins i tot més personal sense aplicar les  rotacions necessàries i provocant un amuntegament d’alt risc per a la plantilla i la ciutadania. L’obsessió de l’empresa postal és mantenir l’activitat de cara al negoci que suposa l’increment de les campanyes del Black Friday i nadalenca, intentant ocultar els contagis que es van produint per a evitar el tancament de centres. Amb això, a més de posar en perill als treballadors i treballadores, es juga amb la salut de les seves famílies i dels milions de ciutadans que l’empresa postal atén diàriament.

Aquesta irresponsable decisió de l’empresa serà contestada per CCOO i UGT que valoraran la posada en marxa d’un calendari de mobilitzacions, entre les quals s’inclouen concentracions i vaga a partir del 27-N, dia del Black Friday, a iniciar des del mateix dia 27-N i al llarg de tot el desembre, per protegir els treballadors i treballadores i exigir amb contundència que s’apliquin mesures organitzatives de caràcter preventiu, com la rotació de la plantilla o la regulació dels torns, dues mascaretes i EPI al dia, per treballador o treballadora, proves PCR o serològiques a tota la plantilla, entre moltes altres a les quals s’ha negat sistemàticament Correos.