SAT-Llar

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya posa en marxa el Servei d’Assessorament per a Treballadores de la Llar i les Cures (SAT-Llar). És un servei d’assessorament integral i gratuït adreçat a treballadores de la llar i les cures, promogut per aquesta federació del sindicat i pel Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya.

Des del SAT-Llar s’ofereix:
– Assessorament sobre temes relacionats amb la Llei d’estrangeria i la tramitació de procediments administratius vinculats a aquesta legislació (autorització de residència i treball, reagrupament familiar, renovacions, familiars de comunitaris…).
– Informació sobre drets laborals i procediments de denúncia per garantir el compliment de la legislació laboral (acomiadaments, contractes, jornada, vacances, liquidació, denúncia a la Inspecció de Treball…).
– Informació sobre recursos de caràcter social i derivació a altres serveis, en funció de la problemàtica plantejada (violència de gènere, serveis socials…).
– Impartició de mòduls formatius B i C de 15 hores sobre coneixements laborals i coneixements de la societat catalana previstos en la Llei d’acollida per a persones immigrades i retornades a Catalunya.

El nou servei es realitzarà, els dimecres, des del punt obert a la Federació de Construcció i Serveis, a la seu de CCOO de Catalunya, a Barcelona, i també, els divendres, des del local de CCOO de l’Hospitalet de Llobregat.

Aquesta oferta d’assessorament amplia la que ja oferia, el dijous per la tarda, el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) del sindicat, a Barcelona.

Amb aquest servei, que forma part de les accions aprovades en l’assembla de constitució de l’Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya el passat mes d’octubre, es pretén ampliar la capacitat d’incidència del sindicat per dignificar el sector, empoderar les treballadores de la llar i les cures i promoure la seva organització en el si del sindicat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de novembre de 2020