Demà dijous, 29 d'octubre, a les 11 hores, tindrà lloc una concentració dels treballadors i les treballadores al carrer de Trafalgar, 14, de Barcelona

CCOO lamenta que, després de cinquanta anys d'activitat, l'acadèmia d'idiomes International House Eastern Spain (IHES) tanqui les portes

L’acadèmia d’idiomes International House Eastern Spain (IHES) ha decidit tancar, després de cinquanta anys d’activitat. Comptava amb centres de formació a Barcelona, Sabadell, Terrassa, Mataró, Tarragona, Palma i Saragossa. Tres-cents treballadors perden les seves ocupacions. Milers d’estudiants estan afectats. Molts d’ells, havent pagat unes inscripcions a cursos als quals ja no podran accedir.

Després d’anys de mala gestió, resultat de polítiques empresarials d’expansió poc assenyades a la Xina, Colòmbia, Mèxic i altres països, les pèrdues acumulades pel grup d’empreses han resultat fatals per a la matriu d’IHES.

La pandèmia de la COVID-19 ha agreujat la crisi que ja arrossegava durant l’última dècada el grup empresarial fins a donar-li la punta. La negativa de l’empresa a publicitar cursos durant els primers mesos de la pandèmia i, després, a obrir l’escola per realitzar matricules ja va fer sospitar els treballadors de la voluntat, de l’alta direcció, els administradors d’IHES i socis (Carmen Rodríguez, Ferran Bargalló i Jonathan Paul Dykes), de conduir l’empresa al tancament aprofitant l’actual conjuntura de crisi. Els deutes acumulats amb la Seguretat Social, proveïdors essencials (com Cambridge University o IL3-Universitat de Barcelona, entitats garants d’alguns dels diplomes emesos per IHES) s’arrossegaven, en alguns casos, d’anys enrere.

La preocupació més estesa entre els treballadors és que els estudiants matriculats per a aquest últim curs puguin recuperar els seus diners. Així mateix, els antics empleats confien que les entitats garants dels diplomes emesos per IHES lliurin els seus diplomes a l'alumnat de cursos anteriors que estan pendents de rebre els títols que acrediten la superació dels cursos pels quals van pagar.

En el terreny de drets laborals, els representants dels treballadors i treballadores d’IHES estan pendents de confirmar si l’empresa va pagar les quotes a la Seguretat Social que permetin que els empleats i empleades puguin gaudir plenament dels seus drets i les seves cobertures econòmiques.

Demà dijous, 29 d’octubre, a les 11 hores, tindrà lloc una concentració dels treballadors i les treballadores d’International House, al carrer Trafalgar, 14, de Barcelona.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 d’octubre de 2020