CCOO i UGT denuncien que Correos retira el servei de repartiment des de les poblacions de Tiana i Sant Cebrià de Vallalta a la comarca del Maresme

Contra la integració a Montgat i Canet de Mar

Els dos sindicats critiquen que la mesura suposa un perjudici greu en la prestació del servei postal públic on es necessita el servei per a la vertebració social i econòmica de totes dues poblacions i de la comarca. Igualment, fan èmfasi en la hipocresia i el cinisme del president de Correos, que proclama la recuperació de la “España vaciada” mentre pren mesures d’ajust en el sentit contrari. Correos pretén aplicar la mesura d’amagat, amb total opacitat, saltant-se la llei de llibertat sindical i el deure de negociació, quan l’aplicació comporta mobilitat geogràfica dels treballadors i treballadores i modificació substancial de les condicions de treball.

Correos posa l’ajust del compte de resultats per sobre del dret de la ciutadania a un correu públic, fent desaparèixer el servei de repartiment, en concret de Tiana i Sant Cebrià de Vallalta, per integrar aquestes unitats a Montgat i Canet de Mar (un disbarat perquè a Canet de Mar no caben els set carters i carteres de Sant Cebrià), condemnant a aquestes poblacions a ser candidates a la “España vaciada” sense carters i carteres de proximitat i a costa de la rendibilitat per tenir un repartiment de qualitat en aquestes poblacions.

Tant la població de Tiana, amb 8.840 habitants, com Sant Cebrià de Vallalta, amb 3.385 habitants, veuran com els carters i carteres que habitualment reparteixen en els seus domicilis des de les unitats de distribució en aquestes poblacions vindran cada dia, en el millor dels casos, des de Montgat o Canet, sempre que sigui possible i rendible el seu desplaçament des d’aquestes poblacions.

Per a CCOO i UGT, aquesta actuació és absolutament incomprensible en poblacions de tal entitat poblacional, social i econòmica indiscutible, i va en direcció contrària a l’enfortiment de les poblacions petites, una eina clau per a la seva vertebració econòmica i social com és el servei de Correos.

Els sindicats critiquen la forma inacceptable que es vol aplicar la mesura d’amagat, al marge de la negociació amb els representants dels treballadors i treballadores, vulnerant així el dret de negociació col·lectiva, sense informació i documentació prèvia que justifiqui aquesta mesura.

CCOO i UGT rebutgen radicalment aquesta actuació per considerar que no concorren les causes legals per dur-la a terme i perquè, a més, i sobretot, com a servei públic, ha de tenir un paper vertebrador rellevant que la direcció de l’empresa vol deixar en segon pla. Aquesta unificació d’unitats de distribució no aporta cap millora al servei públic que es presta en aquestes dues poblacions i comportarà la retallada d’aquest servei, una pitjor prestació, a més d’un afebliment socioeconòmic d’aquestes.

CCOO i UGT han instat l’empresa a fer marxa enrere de la iniciativa i a convocar de manera urgent una reunió amb les organitzacions sindicals perquè puguin tenir veu i aportar els arguments que els porten a sol·licitar la paralització de tan nefast projecte.

En cas de no aturar la decisió, les organitzacions sindicals amb representació a la província estudiaran les mesures legals oportunes, a més d’iniciar una campanya mediàtica i institucional per la gravetat que aquesta proposta de l’empresa comporta per a les comarques afectades i per als treballadors i treballadores d’aquests centres de treball.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 d’octubre de 2020