Informe “Per un inici de curs amb seguretat”, elaborat per la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya

Presentat en roda de premsa el dilluns 28 de setembre del 2020

El dilluns 28 de setembre, la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya ha fet una roda de premsa per presentar l’informe “Per un inici de curs amb seguretat”, que recull una enquesta realitzada la primera setmana d’activitat docent

L’informe ha estat elaborat en funció de les més de 1.750 respostes, de 1.246 centres diferents, i inclou qüestions en relació amb els materials, les instal·lacions i els serveis per fer front a la COVID-19, les ràtios, el percentatge de formació no presencial, i l’elaboració i aprovació dels plans d’organització dels centres. Igualment recull una selecció dels prop de 800 testimonis i opinions que ens han fet arribar els treballadors i treballadores del món educatiu.

En la roda s’ha fet esment de la denúncia que ha interposat la Federació d’Educació a la Inspecció de Treball sobre l’ús de mascaretes dels professionals de l’ensenyament. I és que, un cop iniciada l’activitat docent amb alumnat, la federació ha constatat que la distància de seguretat a l’aula no es pot respectar, hi ha mancances en la ventilació de les aules, així com ràtios d’alumnat que posen en dubte el concepte de grup estable de convivència. En aquest entorn, el personal del centre ha de desenvolupar la seva activitat usant mascaretes higièniques, que no són un EPI. Per aquest motiu s’ha interposat aquesta denúncia, tenint en compte les condicions en les quals està treballant el personal dels centres.

Feu clic per veure:
– l’informe “Per un inici de curs amb seguretat”
– el vídeo amb les declaracions de Manel Pulido, secretari general de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, i Rosa Maria Villaró, responsable d’Acció Sindical de Sectors Públics de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, efectuades el dilluns 28 de setembre del 2020