CCOO denuncia que Comdata (antiga Digitex) presenta un ERO que afecta a prop de 3.000 llocs de treball que fins ara eren serveis essencials

Empresa d’atenció multicanal amb seus a Viladecans i Esplugues

La multinacional Comdata, antiga Digitex, ha presentat un ERO a la majoria dels centres de treball que té al conjunt de l’Estat, que afecta les plantilles de les seus centrals a Catalunya de Viladecans i Esplugues de Llobregat. L’empresa del sector de l’tenció multicanal  -contact center- dona servei d’atenció al client a CaixaBank, Iberdrola, Telefònica, Gas Natural, entre altres, amb caràcter de servei essencial durant la pandèmia de coronavirus.

CCOO no regatejarà esforços, des del diàleg o mobilització, per mantenir els 3.000 llocs de treball de l’empresa al conjunt de l’Estat, com dels 700 llocs de treball dels centres de Viladecans i Esplugues de Llobregat.

Els centres de Viladecans i Esplugues van ser els únics centres de Digitex on el passat mes de maig es va fer un ERTO per força major a causa de la COVID-19. L’afectació va ser de 100 persones, de les quals el 90 % van ser acomiadades el 15 de juny per la pèrdua d’un dels serveis.

Després de 4 mesos sense direcció per la dimissió en bloc de l’anterior, la primera decisió de la nova ha estat comunicar un ERO per al conjunt dels centres de l’empresa, a excepció del de Talavera.

L’empresa argumenta causes econòmiques i organitzatives, que en el seu cas han estat provocades per l’absència de direcció del negoci, ja que en aquests mesos el servei, la seva producció i organització no s’ha aturat per part de les persones treballadores.

Una gran part de la plantilla de Digitex tenen una antiguitat major als de deu anys prestant els seus serveis, tant en caps de setmana com en festius i dates senyalades, per menys de 1.000 euros al mes, i fins i tot han flexibilitzat les seves condicions laborals per a facilitar la viabilitat del projecte i la seva competitivitat. Una càrrega de treball que ha provocat que les baixes per malaltia fossin superiors a la mitjana del sector i que en reiterades ocasions intervingués l’assistència sanitària en els propis centres de treball.

Aquesta empresa està fortament feminitzada, per la qual cosa l’augment de l’atur de la seva plantilla afectarà directament a precaritzar la situació econòmica de moltes famílies.

Per a CCOO, aquesta decisió de Comdata és inacceptable i injustificable ja que hi ha altres sortides abans que  la d’acomiadar, que passen per acollir-se a la pròrroga dels ERTO fins al 30 de setembre, donant temps així per reprendre els serveis, corregint defectes provocats per la pròpia empresa, alhora que adequar al personal, amb formació, reciclatge i condicions de treball que descongestionin les càrregues de treball, per poder treballar en les millors condicions i donar així una excel·lent atenció al client.

CCOO també fa una crida a les principals empreses clients, com Telefònica, Gas Natural, Iberdrola, CaixaBank, perquè d’ells depèn en quines condicions laborals es dona el servei als seus clients, i segons es desentenguin, o canviïn de servei, afecta a la seva imatge de marca i formen part del problema.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de juliol de 2020