CCOO de Catalunya considera un retrocés en els drets lingüístics les recents sentències del Tribunal Suprem que prohibeixen l’ús institucional del català

Llengua de comunicació institucional

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) que anul·lava l’ús preferent del català a l’Administració valenciana i prohibeix al País Valencià, Catalunya i les Illes Balears fer servir el català com a llengua de comunicació institucional, cosa que fins ara es feia amb normalitat.

La sentència del TSJCV, confirmada pel Suprem, anul·lava onze articles i una disposició final del decret que regula l’ús de les llengües oficials al País Valencià, i que va ser aprovat pel Consell de la Generalitat Valenciana. Aquesta acció vulnera clarament l’autogovern de Catalunya, País Valencià i les Illes, que tenen competència en matèria de llengües oficials.

CCOO de Catalunya aposta per millorar i prioritzar el català com a llengua de l’Administració catalana, així com dels territoris de llengua comuna i entre aquests territoris. En aquest sentit, el sindicat considera la sentència injusta i destructiva culturalment.

Finalment, per a CCOO també sorprèn la decisió del Suprem, ja que es desdiu respecte d’una sèrie de sentències anteriors on aquest tribunal reconeixia la unitat de la llengua i l’equivalència de les denominacions oficials de català i valencià.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de juny de 2020