CCOO homenatja l’històric sindicalista Ángel Rozas

Desè aniversari de la seva mort

El proper 1 de juny de 2020 farà 10 anys que va morir l’històric sindicalista de CCOO Àngel Rozas. Des del sindicat, mitjançant la Fundació Cipriano García, es farà un homenatge sota el títol “La dignitat obrera”, que coincideix amb la 6a edició del Premi Ángel Rozas a la Recerca en Ciències Socials per a investigadors i investigadores novells.

Aquest homenatge a Àngel Rozas tindrà lloc entre l’1 i el 30 de juny, i consistirà en la difusió per xarxes socials (perfil @FundCipriGarcia de twitter) de textos i imatges de 30 persones que va tenir algun tipus de relació rellevant amb l’Ángel.

QUI VA SER ÁNGEL ROZAS?

Ángel Rozas Serrano fou un obrer de la construcció, sindicalista i comunista. Va néixer a Olula del Río (Almería), l’any 1927 i va morir a Barcelona l’1 de juny del 2010. Emigrà a Barcelona l’any 1943. Per la seva militància clandestina fou víctima de les tortures a les comissaries franquistes. Fou processat per diferents causes davant el Tribunal de Ordre Públic i passà per la Presó de Burgos.

El 1964 fou un dels fundadors de CCOO de Catalunya. L’any 1969 va haver de marxar a l’exili. Arribà a París de forma clandestina, i poc temps després participà en la creació de la Delegación Exterior de Comisiones Obreras, una mena de comitè de suport als treballadors espanyols a l’estranger i d’ambaixada “oficiosa” fins 1977, quan tornà a Barcelona.

L’any 1978 fou escollit membre del Secretariat de CCOO de Catalunya. A mitjans dels anys vuitanta, passà a ser president de la Comissió de Garanties del sindicat fins l’any 1995. Entre 1992 i 2009, fou president de la Fundació Cipriano García, amb l’objectiu de preservar la memòria i difondre la història del sindicalisme des de l’Arxiu Històric.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de maig de 2020