CCOO celebra el reconeixement d’accident de treball als contagis per COVID-19 del personal de centres sanitaris i sociosanitaris

La Federació de Sanitat del sindicat demana també preveure incapacitats permanents futures

El Consell de Ministres va aprovar ahir una mesura, amb rang de llei, que reconeix la presumpció de contagi per COVID-19 al lloc de treball a les persones que realitzen la seva activitat en centres sanitaris i sociosanitaris per tenir contacte directe amb persones malaltes i/o difuntes per aquesta malaltia. Amb aquesta mesura es veuran beneficiats milers de treballadores i treballadors que han patit la mancança d’equips de protecció, llargues jornades laborals i menys descansos, condicions que comporten més risc a la feina.

Des de l’inici de la pandèmia de coronavirus, CCOO ha anat reivindicant de forma insistent, al Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, aquest reconeixement, que s’estén a les prestacions d’incapacitat temporal, incapacitat permanent, així com a totes les prestacions per defunció i supervivència que es puguin generar. Garanteix el nivell més alt de protecció social que ofereixen les prestacions de Seguretat Social, en exigir menors requisits d’accés i quanties més altes.

Tanmateix, CCOO creu que és insostenible la limitació de l’efectivitat de la norma al període de l’estat d’Aalarma, i cal incloure la previsió d’incapacitats permanents futures per seqüeles i el reconeixement de malaltia professional.

Així s’ha traslladat al Govern de l’Estat que s’ha d’implementar la mesura, i així defensarem l’aplicació de la norma per tenir la màxima seguretat jurídica a les persones afectades.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 27 de maig de 2020