El personal d’atenció domiciliària no ha de pagar la crisi del coronavirus

Des de CCOO defensem que aquesta crisi no l’han de pagar les treballadores i treballadors

Com a personal d’atenció domiciliària has de poder fer la feina en condicions òptimes.

Per això, l’empresa ha de:

– Garantir protocols clars, com mesures preventives i organitzatives negociades amb la representació legal de les treballadores i treballadors.
– Preveure que tots els domicilis de les persones usuàries es tractin com a possibles fonts de contagi, que s’activin els protocols adequats i que es lliurin els EPI que ofereixin més protecció.
– Facilitar informació de la persona usuària i les característiques del domicili.
– Garantir mascaretes quirúrgiques, guants i bates d’un sol ús, així com gel desinfectant per persona usuària que calgui atendre.
– Garantir que els i les professionals d’atenció directa es puguin rentar les mans freqüentment amb aigua i sabó o amb solució hidroalcohòlica després de qualsevol contacte amb la persona atesa o el seu entorn immediat.
– Mantenir una bona ventilació de les àrees compartides al domicili.
– Assegurar que la persona atesa porti mascareta quirúrgica sempre que es comparteixi el mateix espai i no es pugui mantenir la distància de seguretat.
– Evitar l’exposició de les persones especialment vulnerables al virus (problemes respiratoris crònics, cardiovasculars o diabetis, entre d’altres).
– Evitar càrregues de treball excessives per prevenir problemes de salut, com estrès, tensió i cansament.
– Facilitar a les persones treballadores amb símptomes compatibles amb els del coronavirus que abandonin el seu lloc de treball i que contactin de manera no presencial amb el servei mèdic trucant al 900 053 723 (de dilluns a divendres de 8 h a 20 h) o omplint el formulari de l’enllaç següent: https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t.

El personal d'atenció domiciliària no ha de pagar la crisi del coronavirus

El personal d’atenció domiciliària no ha de pagar la crisi del coronavirus (en català)

El personal d'atenció domiciliària no ha de pagar la crisi del coronavirus

El personal d’atenció domiciliària no ha de pagar la crisi del coronavirus (en castellà)

Si l’empresa no facilita les mesures necessàries per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO, al 933 100 000, o fes la teva consulta al formulari següent: https://consulta.ccoo.cat/.