Les reivindicacions de més seguretat i menys precarietat a la petroquímica de Tarragona segueixen ben vives

CCOO vetllarà per garantir la seguretat en la represa de l’activitat a IQOXE

Les raons que van motivar la vaga a la petroquímica de Tarragona el passat 19 de febrer continuen ben presents, tal com ha pogut constatar CCOO d’Indústria. La precarietat laboral al sector s’ha evidenciat encara més amb la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19, que ha afectat especialment les empreses auxiliars, la majoria de les quals han presentat ERTO. CCOO denuncia que les empreses principals s’han desentès de les persones que treballen a les seves auxiliars, deixant-les en una situació difícil.

CCOO espera que quan es normalitzi la situació, aquestes persones recuperin la seva feina i està treballant en un mapa per conèixer quina ha estat l’afectació del coronavirus en l’ocupació al sector.

Aquesta ha estat una de les qüestions que s’han analitzat en la reunió de la Coordinadora de delegats i delegades de CCOO dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona, celebrada aquest dijous per analitzar la situació del sector. CCOO d’Indústria veu positivament el retorn del pla d’emergència exterior de la química a Tarragona, però lamenta que l’Administració hagi deixat els sindicats fora de les meses tècniques de revisió tant d’aquest pla, com dels plans d’autoprotecció de les empreses i de la coordinació entre empreses.

En la trobada també s’ha analitzat la represa de l’activitat a IQOXE, just quan fa quatre mesos de l’accident. CCOO d’Indústria valora positivament aquest fet, però adverteix que no pot ser a qualsevol preu i que la seguretat ha d’estar per sobre de tot. CCOO vetllarà per garantir que sigui així, ja que l’actitud de l’empresa no ha canviat.

Quant a l’informe final de la Generalitat sobre l’accident, la coordinadora comparteix el rebuig del sindicat, ja que no concreta cap mesura i, a més, encara estan obertes les investigacions de Treball i del Parlament.

En aquest escenari, CCOO no descarta convocar noves accions de mobilització quan les circumstàncies ho permetin per donar resposta a les reivindicacions de les persones que treballen a la petroquímica de més seguretat i menys precarietat, que van motivar la vaga del passat 19 de febrer.