CCOO reobre els seus locals arreu de Catalunya per complementar l’atenció en línia i telefònica

El sindicat se suma a la campanya de locals segurs contra les violències masclistes

CCOO de Catalunya està reobrint els seus locals físics arreu de Catalunya a partir d’aquesta setmana. Recordem que el sindicat va decidir tancar-los en el moment més àlgid de la pandèmia de la COVID-19, per tal d’evitar possibles contagis en el contacte directe de les persones.

Els locals de CCOO que han reobert aquesta setmana, amb horari de 9 a 14 hores, són Via Laietana a Barcelona, Lleida, Tarragona, Girona, Cornellà de Llobregat, Sabadell, Granollers, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, Igualada, Blanes, Figueres, Reus i Tortosa. A partir del 18 de maig obrirà Manresa i del 19 de maig Terrassa.

CCOO de Catalunya continua donant servei d’atenció i assessorament en línia mitjançant el seu web, www.ccoo.cat, o per telèfon, al 93 310 00 00, amb horari de 9 a 19 hores de dilluns a divendres i de 9 a 14 hores els dissabtes.

LOCALS SEGURS CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

Durant l’estat d’alarma les trucades al telèfon 900 900 120 i al 112 i les demandes de suport i d’ajut de dones en situació de violència masclista s’han vist incrementades. Les mesures de confinament han agreujat situacions, o n’han creat de noves, que posen les dones que la pateixen en una greu situació de risc i d’inseguretat.

Davant d’aquesta realitat,  CCOO, a més de donar informació sobre drets i serveis que tenen les dones que pateixen violència masclista, també s’ha sumat a la campanya, impulsada per l’Institut Català de les Dones i el Consell Nacional de Dones, de locals segurs contra la violència masclista.

Amb aquesta acció, CCOO posa a disposició de les dones que pateixen violència masclista, i de les seves criatures, els seus locals segurs i lliures de violències masclistes, perquè hi puguin anar per demanar ajut, informació, fer que truquem per elles al 900 900 120 o al 112 si la situació és de risc, o adreçar-les a aquells serveis especialitzats i de suport, tant de les administracions com de les entitats, de la xarxa de recursos i serveis de Catalunya que tenen a la seva disposició a cada municipi o comarca.

A més, als nostres locals també trobaran informació i assessorament del nostre SIAD laboral (Servei d’Informació i Assessorament a les Dones) sobre drets laborals de les dones en situació de violència masclista tant en l’àmbit de la parella com en l’àmbit laboral, si pateixen assetjament sexual o per raó de sexe.

També es poden adreçar a nosaltres trucant al telèfon 93 310 00 00 de dilluns a divendres de 9 a 19 hores i dissabtes de 9 a 14 hores. Les dones poden preguntar per elles o per altres que estiguin patint violència masclista.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 13 de maig de 2020