CCOO demana que el personal de neteja de centres sanitaris i residències sigui enquadrat amb els grups de risc davant la COVID-19

Mesures per valorar la feina de les netejadores

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO demana al Govern de Catalunya que les netejadores siguin considerades personal de risc, en ser un col·lectiu que es troba a la primera línea davant de la COVID-19, ja que són fonamentals per posar fi als contagis de coronavirus.

CCOO veu imprescindible adoptar tota una sèrie de mesures que valorin la feina desenvolupada per totes aquelles persones que formen part del col·lectiu de neteja d’hospitals, residències i altres centres sanitaris, que continuen sent crítics en aquests moments.

Per tant, demanem:
– Qualificar el personal de neteja dins del grup d’exposició d’alt risc i dotar-lo dels EPIs necessaris i homologats per realitzar la seva feina.
– Exigir a les empreses que revisin l’avaluació de riscos laborals a través dels serveis de prevenció, per adaptar-los a les circumstàncies derivades d’aquesta pandèmia.
– Que aquest personal de neteja estigui junt amb el personal sanitari per a la realització de tests de la COVID-19, i a la vegada que es doni la formació adient en gestió de residus i bioperillosos de manera permanent.

Per a CCOO, la nostra prioritat és la salut dels treballadors i les treballadores i el manteniment de l’ocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 6 de maig de 2020