Recomanacions per a la protecció de la salut en la represa de l’activitat laboral

Recorda que el retorn al treball ha de ser controlat, ordenat i progressiu i, per això, l’empresa ha de tenir un pla de contingència consensuat amb els teus representants i que inclogui una avaluació específica i mesures concretes per a cada tasca i cada lloc de treball.

En tot cas, les mesures més eficaces per prevenir el contagi i que l’empresa t’ha de garantir, són:

Reduir els contactes

• Prioritzar el teletreball i mantenir les mesures laborals per a la conciliació familiar.
• Garantir la distància física de seguretat de 1,5 – 2 m en el centre de treball i en els desplaçaments o instal·lar separacions físiques, com ara mampares.

Higiene personal i col·lectiva:

• Neteja i desinfecció dels espais del centre de treball i dels vehicles i eines.
• Rentat de mans freqüent amb aigua i sabó, o utilitzar gel desinfectant.

Equips de protecció individual (mascaretes, guants, etc.) quan no es poden mantenir les distancies de seguretat.

– Protegir de manera especial les persones vulnerables al virus.

– Establir un protocol d’actuació davant de persones amb símptomes compatibles amb la COVID-19 o contagis confirmats.

Davant de qualsevol dubte o incompliment per part de l’empresa, contacta amb els teus delegats i delegades de CCOO, o directament amb el teu sindicat. Trobaràs més informació en la nostra Guia d’intervenció sindical per preservar la salut en la represa de l’activitat en les empreses.