CCOO de Catalunya considera que el criteri principal per a la recuperació de l’activitat laboral ha de ser l’establiment de mesures preventives i de protecció als llocs de treball davant la COVID-19

Davant el pla de recuperació de l’activitat, el sindicat reclama a la Generalitat l’inici del diàleg social per acordar mesures de reactivació econòmica i protecció social

“Si hi ha mesures de protecció de la salut es pot treballar, si no, no” ha declarat Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical de CCOO de Catalunya. Aquest és el criteri que el sindicat ha mantingut per a l’activitat laboral durant la quarantena per coronavirus, i aquest és el criteri per a la fase de reactivació. Seguirem denunciant la Inspecció de Treball els incompliments que les delegades i els delegats de CCOO detectin als centres de treball. Demanem al Departament de Treball que reforci la Inspecció de Treball, amb reforç dels cossos de seguretat, per assegurar que el procés de desconfinament es fa de manera correcta.

CCOO reitera la seva preocupació per la manca de presència i d’eficiència dels serveis de prevenció de la majoria de les empreses. És el moment de canviar un model de gestió de la salut laboral que ha mostrat les seves debilitats.

CCOO de Catalunya reclama que demà, amb la constitució del Consell del Diàleg Social, s’activi de manera immediata el diàleg social permanent tal com defineix la Llei de participació institucional. És necessari l’esforç acordat de tot el país per reactivar l’economia i assegurar els drets socials de tota la població. La situació és inèdita i s’agreuja cada minut que passa. La responsabilitat per garantir un futur de benestar a Catalunya ha de ser compartida i solidària. Alhora, ens trobem en un moment estratègic per canviar el model econòmic amb transicions justes i solucions sostenibles. No pot quedar ningú enrere. És necessari establir meses sectorials per avançar amb rapidesa en totes les parts del teixit econòmic del país.

CCOO de Catalunya demana a les diferents administracions que es coordinin i treballin conjuntament. No entendrem que no es faci un esforç de serietat i contenció davant d’una situació sanitària i econòmica d’aquesta gravetat.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d’abril de 2020