El personal d’ambulàncies ja no haurà de rentar la roba de treball i els EPI al seu domicili

El TSJC estima la sol·licitud de mesures cautelars interposada per CCOO

CCOO va presentar una demanda incidental de mesures cautelars prèvies contra la Conselleria de Salut, el Servei Català de Salut i les empreses Sistema d’Emergències Mèdiques, SA i Transport Sanitari de Catalunya, SL perquè el personal tècnic dels serveis urgents i no urgents no s’emportés la roba de treball i els equips de protecció individual (EPI) al seu domicili per rentar-los, en l’actual context de crisi de coronavirus.

Ahir la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va dictar la interlocutòria número 16/2020 en la qual estima les mesures cautelars, i acorda que es requereixi a les parts demandades perquè, amb caràcter urgent, sigui l’empresa Transport Sanitari de Catalunya, SL la que es responsabilitzi i assumeixi el rentatge, descontaminació i, en cas necessari, destrucció de la roba de treball.

Aquestes mesures cautelars afecten els aproximadament 1.600 treballadors i treballadores del transport sanitari urgent (TSU) i del transport sanitari no urgent (TSNU) d’aquesta empresa, que presten serveis en l’actualitat a Catalunya per al CATSALUT i pel Sistema d’emergències mèdiques, amb la següent relació:
Lot A (Alt Pirineu)………………………………………… TSC
Lot E (Girona) …………………………………………….. TSC