Els caixers i caixeres de supermercat no han de pagar la crisi del coronavirus

Has de poder fer la teva feina en condicions segures

Si treballes de caixer o caixera de supermercat, has de poder fer la teva feina en condicions segures. Per això, l’empresa ha de:

– Garantir protocols clars i mesures preventives i organitzatives negociats amb la representació legal dels treballadors i treballadores.
– Facilitar informació i formació sobre higiene i mesures de protecció.
– Permetre, durant la jornada, una higiene correcta i el rentat de mans. Quan això no sigui possible, ha de facilitar gel desinfectant i suficients guants d’un sol ús.
– Limitar la capacitat de l’establiment i garantir la distància de seguretat d’1,5 m o 2 m entre les persones treballadores i la clientela.
– Instal·lar mampares o barreres físiques a les caixes.
– Augmentar la freqüència de neteja i desinfecció de tot l’establiment i de les eines de treball.
– Evitar l’exposició al públic dels treballadors i treballadores amb problemes respiratoris crònics i cardiovasculars, i diabetis, entre d’altres, així com de les dones embarassades.
– Reduir l’horari d’obertura al públic per descansar, reposar els productes i desinfectar el local amb garanties de seguretat i mantenint les distàncies físiques.

Si l’empresa no et facilita les mesures per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO al 933 100 000 o fes la teva consulta al formulari següent: https://consulta.ccoo.cat/

Els caixers i caixeres de supermercat no han de pagar la crisi del coronavirus