Les treballadores de la llar i les cures en domicili particular han de poder fer la seva feina en condicions segures

Aquesta crisi no l’han de pagar les treballadores i treballadors

Com a treballadora de la llar i les cures en domicili particular has de poder fer la teva feina en condicions segures. Per això, l’empresa o persona ocupadora ha de:

Garantir protocols clars i informar de si al domicili hi ha persones amb simptomatologia compatible amb el coronavirus o diagnosticades com a tal. En aquest cas, les persones afectades haurien d’utilitzar mascaretes quirúrgiques per evitar contagiar altres persones.

Proporcionar-te mascaretes FFP2, bates impermeables, guants, ulleres de protecció i sabó desinfectant.

Tu també t’has de protegir. Recorda:

– Mantenir una estricta higiene de mans, amb aigua i sabó, abans i després del contacte amb les persones.
Utilitzar guants, bata impermeable, ulleres de protecció i màscara d’alta eficàcia (FFP2) si entres en contacte amb secrecions d’una persona que pugui tenir coronavirus.
– Retirar-te els elements de protecció per aquest ordre: guants, ulleres, bata i mascareta.

– Important. Informació addional:

– Si tens símptomes de coronavirus, no vagis a treballar. Avisa la teva empresa o el teu ocupador o ocupadora, i truca al 900 053 723 (de dilluns a divendres de 8 h a 20 h) o emplena el formulari de l’enllaç següent: https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t.

– Si el metge o metgessa opta perquè facis aïllament domiciliari i estàs cotitzant a la Seguretat Social, tindràs una baixa comuna assimilable a l’accident de treball i cobraràs el 75 % de la base reguladora diària del teu salari.

– Si cotitzes a la Seguretat Social des d’abans del 14 de març i t’han acomiadat o la teva jornada laboral s’ha vist reduïda, pots cobrar el subsidi extraordinari per a treballadores de la llar corresponent al 70 % de la base reguladora.

Si l’ocupador o ocupadora no vol que vagis a treballar al domicili mentre duri la crisi, t’haurà de continuar pagant el salari complet. Si decideix no pagar-te sense arribar a un acord, ho has de denunciar. Si ets autònoma i no tens activitat laboral, s’ha establert una prestació per a persones autònomes per cessament d’activitat a causa de la COVID-19.

Si la persona ocupadora o l’empresa no et facilita les mesures per garantir la teva seguretat a la feina, truca a CCOO al 933 100 000 o formula la teva consulta al formulari següent: https://consulta.ccoo.cat

Aquesta crisi no l'han de pagar les treballadores i treballadors

Des de CCOO defensem que aquesta crisi no l’han de pagar els treballadors i treballadores de la llar i les cures (en català)

Aquesta crisi no l'han de pagar les treballadores i treballadors