Aquesta crisi no l'han de pagar els riders

Riders davant la COVID-19

Foto Si ets rider has de poder fer la teva feina en condicions segures. Per això, la plataforma ha de:

- Garantir un protocol preventiu de NO contacte en la recollida i el lliurament de comandes que prevegi:

- Atendre només comandes pagades en línia.
- Evitar aglomeracions i garantir distàncies mínimes d’entre 1,5 i 2 metres.
- Deixar la comanda davant de la porta del client.
- Evitar tocar amb les mans les manetes de les portes.

- Facilitar informació i formació sobre higiene i mesures de protecció.
- Informar els clients de les mesures preventives adoptades que hauran de respectar.
- Evitar càrregues de treball excessives per prevenir en els treballadors i treballadores problemes de salut com estrès, tensions i cansament.
- Reemborsar als repartidors i les repartidores les despeses derivades de l’adquisició de mascaretes, guants i productes de neteja.

- Tu també t’has de protegir. Recorda:

- Netejar i desinfectar de manera freqüent els vehicles de repartiment i la motxilla.
- Rentar-te les mans després de cada servei o fer servir guants d’un sol ús o producte desinfectant.
- Trucar al 900 053 723 en cas de:
- Presentar tos, febre i mal de coll.
- Ser vulnerable al virus (problemes respiratoris crònics, cardiovasculars o diabetis, entre d’altres).
- En aquests casos, la plataforma no et pot obligar a continuar treballant.

Si la plataforma no et facilita les mesures que garanteixin la teva seguretat a la feina i necessites informació sobre els ajuts de la Generalitat i/o del Govern central adreçats els autònoms i autònomes, truca a CCOO al 933 100 000 o formula la teva consulta al formulari següent: https://consulta.ccoo.cat/
Aquesta crisi no l'han de pagar el riders
Des de CCOO defensem que aquesta crisi no l'han de pagar els treballadors i treballadores riders (en català)

Aquesta crisi no l'han de pagar el riders