Què puc fer si pateixo violència masclista o una situació d’assetjament sexual a la feina?

Què puc fer si pateixo violència masclista per part de la meva parella o exparella?

L’Institut Català de les Dones posa a disposició el telèfon gratuït 900 900 120 i el WhatsApp 671 778 540 per a totes les situacions de violència masclista. Si es tracta d’una situació greu, es pot trucar al 112.

Al local de Via Laietana, 16 de Barcelona, únic local que CCOO té obert durant el període de crisi, hi ha la possibilitat que fem aquesta trucada per tu, si ens ho demanes.

A pobles i ciutats estan activats serveis d’atenció específica i d’urgència, així com serveis d’atenció que ofereixen les entitats de dones.

Què he de fer si, a la feina, pateixo una situació d’assetjament sexual i per raó de sexe?

Totes les empreses tenen l’obligació de disposar d’un protocol de prevenció i abordatge de l’assetjament sexual i per raó de sexe. En aquests moments de crisi del coronavirus també tenen l’obligació d’actuar. Et recomanem que comparteixis la situació amb alguna persona de la teva confiança de l’empresa i de la representació de les persones treballadores, i que ho comuniquis a l’empresa. Si l’empresa no actua, no acceptis cap excusa relacionada amb la situació actual. Posa’t en contacte amb CCOO i t’ajudarem a denunciar el teu cas a la Inspecció de Treball de Catalunya.