Els comitès d’empresa de Nissan rebutgen les condicions de l’ERTO presentat pels efectes del coronavirus

Reunió sense acord

Adjuntem comunicat dels comitès d’empresa de Nissan:

ELS COMITÈS D’EMPRESA DE NISSAN INFORMEN

Finalitzada la reunió a Nissan per tractar l’expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) sobre l’estat d’alarma pel coronavirus, aquesta ha finalitzat sense acord, en no concretar-se les mesures i condicions necessàries que des dels comitès d’empresa consideràvem com a primordials.

Des dels comitès d’empresa de les plantes afectades per aquest ERTO (Zona Franca, Montcada i Sant Andreu de la Barca) havíem sol·licitat establir un complement salarial per a garantir el 90 % sense que s’hi incloguessin les pagues ni les vacances, però sobretot que es pogués restablir l’activitat únicament i exclusivament mentre no es tingués la garantia de propagació del contagi entre els treballadors.

Les condicions d’aplicació d’aquest ERTO unilateral per força major seran:
– Complement del salari al 80 % (això afecta pagues i vacances).
– Als treballadors que puguin treballar des de casa o als que es puguin garantir les mesures sanitàries adequades no els afectarà l’ERTO.
– No estaran afectades les persones pendents de prejubilació.
– Període d’afectació: mentre durin les causes per les quals presenten l’ERTO (falta de subministraments) i no existeixi possibilitat de garantir les mesures de recomanació de protecció a la salut.
– Comunicació a l’administració amb efectes retroactius des del dia 16 de març (això ha de ser aprovat per l’administració).

Ens sembla una falta total de respecte la nul·la voluntat de Nissan de buscar un acord positiu, establint unes condicions molt per sota del que està cobrint el sector.

La situació que es produeix amb aquesta decisió unilateral no fa més que posar en risc les pròximes negociacions, la viabilitat de les plantes i el futur de tots els que treballem a Nissan. Des dels comitès, prendrem les mesures necessàries per impugnar aquest ERTO.

Barcelona, 19 de març de 2020