CCOO valora positivament l’acord assolit a Grifols España per afrontar la situació derivada del coronavirus

Compromís de l’empresa de no presentar cap ERO ni fer acomiadaments

CCOO d’Indústria valora positivament l’acord assolit aquest dimarts entre la direcció del Grup Grifols i la Secció Sindical Interempreses de CCOO per afrontar la situació d’alarma decretada pel govern central pel coronavirus i donar resposta a les necessitats sanitàries. L’acord preveu un seguit de mesures per assegurar la continuïtat de l’activitat de la farmacèutica, que és essencial per garantir el subministrament dels seus productes a hospitals i centres de salut, i alhora garantir també la seguretat i la salut de la seva plantilla.

Aquest acord afecta les plantilles de tots els centres de Grifols España i preveu les mesures següents. En primer lloc, s’envia a casa tot el personal que pugui fer teletreball. També s’amplia el col·lectiu de persones de risc a les embarassades, lactants i persones de més de 60 anys, que s’envien a casa.

Pel que fa al col·lectiu necessari per garantir els subministraments als centres sanitaris, es creen dos grups: el titular i el de relleu. El grup titular treballarà durant 15 dies, durant els quals el grup de relleu estarà a casa de guàrdia, de manera que si hi hagués indicis que una persona està afectada seria suplerta per una altra del grup de relleu. Cada 15 dies s’intercanvien els grups i els que feien de relleu passen a titulars i a la inversa, per garantir la producció.

Quant al col·lectiu dels departaments on, pel tipus de producte que fan, no hi ha demanda urgent, se’ls envia a casa fins que s’aixequi l’estat d’alarma i generaran una borsa d’hores flexible a recuperar durant els propers 3 o 4 anys.

L’acord estableix que cap col·lectiu de treballadors i treballadores de Grifols veurà afectat el seu salari en cap concepte durant aquest procés i recull el compromís de l’empresa de no presentar cap ERO ni fer acomiadaments.

Per a CCOO, es tracta d’un acord molt positiu, ja que incorpora diferents mesures (flexibilitat, teletreball, organització del treball…) que han permès evitar la presentació d’un expedient de regulació d’ocupació temporal i alhora mantenir l’activitat. Un acord que podria servir d’exemple per a d’altres empreses.

Barcelona, 19 de març de 2020