CCOO a Girona+Neta alerta dels riscos als quals s’exposen els treballadors i treballadores

Serveis de neteja amb la crisi sanitària pel coronavirus

Adjuntem comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO de Girona+Neta:

La Secció Sindical de CCOO de Girona+Neta, davant l’actual situació de crisi sanitària pel coronavirus, i sent conscients de que el servei que realitzem les treballadores i treballadors de l’empresa Girona+Neta és un servei essencial per a la ciutat de Girona, volem expressar alguns punts que ens preocupen i que creiem que posen en risc sanitari a les nostres companyes i companys:

Mesures organitzatives

Els serveis de l’empresa Girona+Neta s’estan realitzant al 100%, tant recollida de sòlid, voluminós, selectiva i neteja viària. Donada la situació de crisi sanitària, i amb l’actual Reial decret de confinament, i missatges del Govern de la Generalitat, al nostre parer caldria reduir els serveis no essencials. Tant la neteja viària com algunes de les recollides de voluminós i de selectiva es poden reordenar fent minvar l’exposició dels treballadors i treballadores.

Mesures de protecció

A dia d’avui hi ha manca de mascaretes, donant-se l’anècdota de que alguns veïns de Girona han proveït d’aquestes a alguns treballadors de la neteja viària, quan els han vist sense aquest element de protecció. Som conscients que allà on són més necessàries és en el cas d’anar més d’una persona dins d’un vehicle.

La nostra percepció és que no s’estan donant guants de làtex (apart dels guants ordinaris) de forma regular i segons serveis, sinó que la seva distribució dins de l’empresa ha estat escassa i de forma arbitrària.

També hi ha escassetat de líquid desinfectant per a les cabines dels camions, els carrets dels escombriaires, i les eines (principalment escombres).

Com a treballadores i treballadors d’un servei essencial per la ciutat, estem orgullosos de la nostra feina, que abordem amb professionalitat, però per això mateix creiem que cal que se’ns proveeixi dels elements necessaris organitzatius i materials per poder continuar donant el nostre servei sense posar en risc la nostra salut, i no ser un element de dispersió del virus. És per tot això que fem una crida a l’empresa i a l’Ajuntament per unir esforços per realitzar el servei amb la màxima qualitat i sense riscos innecessaris.

Barcelona, 17 de març de 2020