El sector d’ambulàncies de CCOO alerta de la situació de greu precarietat que pateixen les plantilles del transport sanitari de Catalunya davant la crisi del coronavirus

L’Agrupació d’Ambulàncies de CCOO de Catalunya ha alertat de la situació de precarietat que pateix el transport sanitari de Catalunya davant la crisi del coronavirus i la situació d’estat d’alarma, que es pot perllongar com a mínim durant 15 dies

CCOO del sector de les ambulàncies vol alertar que les treballadores i treballadors que realitzen la seva feina en el transport sanitari, tant urgent com no urgent, estan en la primera línia de la cadena d’assistència sanitària davant el COVID-19. Aquest col·lectiu viu una situació de precarietat laboral alarmant en l’àmbit de la seguretat i la salut, i ni per part de les empreses ni per part de l’Administració pública s’està donant resposta a les necessitats de protecció indispensable que es requereix. No s’estan facilitant els mitjans necessaris perquè aquests treballadors i treballadores desenvolupin la seva activitat amb les mesures de seguretat i higiene adequades amb els equips de protecció imprescindibles, la qual cosa posa en perill la salut i la integritat física dels professionals de transport sanitari a Catalunya.

Segons l’Agrupació d’Ambulàncies de CCOO, per part de les empreses no s’ha facilitat una formació adequada sobre el COVID-19 als professionals del transport sanitari, ni tampoc els equips individuals de protecció adients. Ans al contrari, es faciliten protocols que l’endemà són substituïts per uns de nous, en què es modifiquen els nivells dels equips de protecció. Aquest fet està provocant preocupants quadres d’ansietat entre les plantilles, i més quan les empreses ja han comunicat als comitès de seguretat i salut la manca d’alguns elements de protecció essencial, que són substituïts per d’altres que no fan la mateixa funció, amb la qual cosa es posa en risc la salut dels seus treballadors i treballadores.

Des de CCOO també es denuncia la manca de responsabilitat que està tenint l’Administració (CatSalut) sobre el transport sanitari no urgent, pel fet que a dia d’avui encara no ha elaborat una instrucció del que cal fer amb els serveis programats i col·lectius. Això està portant al fet que cada empresa actuï de manera diferent, no garantint els equips de protecció mínim per donar un servei d’assistència de qualitat i amb seguretat per als treballadors i treballadores.

L’Agrupació d’Ambulàncies de CCOO vol transmetre un missatge de tranquil·litat i serenitat a tots el ciutadans i ciutadanes, juntament amb un agraïment, reconeixement i ànim a totes les companyes i companys que estan treballant en l’àmbit de la salut en aquesta situació d’especial dificultat.