Primers resultats en defensa de les treballadores del lleure davant les conseqüències laborals del coronavirus

Les treballadores del lleure educatiu i sociocultural són un dels col·lectius que més ha patit les conseqüències laborals de l’emergència sanitària del coronavirus.

Ja abans que es fes oficial el tancament dels centres educatius ens van començar a arribar denúncies de treballadores a qui se’ls comunicava, sovint de manera molt irregular, la suspensió o la finalització del seu contracte laboral. Aquestes actituds s’han concentrat a les empreses sense representació sindical, aprofitant així la dificultat de les treballadores per defensar els seus drets.

CCOO ho vam denunciar públicament i vam habilitar el correu [email protected], per posar-nos a disposició de totes les afectades. Amb això no n’hi havia prou i vam forçar una reunió amb les patronals i la resta de sindicats representatius del sector amb l’objectiu de posar fre a aquesta situació.

Finalment, hem aconseguit un primer acord: hem aconseguit paralitzar qualsevol mena d’actuació amb impacte negatiu en les relacions laborals de la gent treballadora afectada pels tancaments de centres educatius i suspensió d’activitats. També hem instat que s’anul·lin tots els acomiadaments i suspensions de contracte de treball gestionats de manera irregular i sense la negociació corresponent. Volem agrair especialment el treball conjunt amb la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO, que ha estat imprescindible per a aquest acord.

Caldrà continuar atentes a l’evolució de la situació i és per això que ens hem convocat a una nova reunió el dilluns 16 a la tarda.

Malgrat totes les dificultats, seguim vigilants i compromeses en la defensa dels drets de la gent treballadora.