CCOO treballa a tots nivells per garantir la seguretat laboral dels treballadors i les treballadores que es veuran afectats per la crisi sanitària del coronavirus

El sindicat continua prenent mesures excepcionals per protegir la salut de les persones davant la crisi del coronavirus

El sindicat està treballant a tots nivells a les administracions públiques, tant de l’Estat com de la Generalitat per garantir les seguretats laborals dels treballadors i treballadores que es veuen i es veuran afectats per la crisi sanitària del COVID-19. En aquest sentit estem negociant amb el Ministeri de Treball i el Departament de Treball de la Generalitat en diferents línies:

ERTO

• Garantir l’accés a la prestació de desocupació sense període de carència i sense perjudicar les futures prestacions. “Comptador a 0”.
• Garantir els complements salarials mitjançant prestacions específiques a l’efecte de la crisi sanitària.
• Garantir l’autorització de l’autoritat laboral en cas de força major per evitar situació d’abusos.
• Mantenir les obligacions dels contractes mercantils d’empreses que presten serveis a les administracions públiques, si es mantenen les partides pressupostàries públiques corresponents.
Flexibilitat de la jornada i mesures de conciliació:
• Garantir la intervenció dels representants dels treballadors i treballadores i els sindicats més representatius en l’adopció d’acords de qualsevol mesura de flexibilitat de jornada, horària o teletreball que es porti a terme garantint en tot moment la seguretat sanitària de les persones i la prevenció dels riscos laborals.
• Establir permisos retribuïts específics per cura de nens i nenes o persones dependents a les empreses privades i l’aplicació del article 48.j de l’EBEB a tot el personal de la funció pública.
• Establir una prestació pública específica per aquelles persones que necessiten mesures de conciliació i el teletreball i la flexibilitat no es pot aplicar.

Gestió de la tramitació en situació d’IT

• Reconeguda la situació d’IT equivalent a la malaltia professional de les persones contagiades i confinades pel virus, reclamem la concreció dels sistemes de tramitació de manera immediata i amb caràcter retroactiu, per evitar buits legals que perjudiquen la situació dels treballadors i treballadores.
• Exigim resoldre amb urgència la situació de protecció laboral de totes les persones afectades pel confinament de la Conca d’Òdena i Igualda.
Davant d’aquesta situació exigim a les administracions públiques que vetllin per que les persones treballadores no perdin la seva ocupació i no vegin afectats els seus ingressos garantint el cobrament del 100 % del seu sou.

El sindicat ha donat les propostes d’actuació i de negociació als seus representants a les empreses per garantir la protecció de totes les persones afectades. La proposta acordada amb CEOE i CEPIME a escala estatal per fer front a crisi coronavirus i l’acord interprofessional de Catalunya per donar eines per negociar flexibilitat, mesures de conciliació i teletreball.

CCOO transforma el servei d’assessorament presencial a tots els seus locals a Catalunya i reforça el telefònic i telemàtic.

CCOO de Catalunya continua adoptant mesures excepcionals a causa de la crisi del coronavirus. En aquest sentit, per protegir la salut de les persones, el sindicat ha decidit la transformació del servei d’assessorament presencial a tots els locals del sindicat. CCOO de Catalunya habilitarà i reforçarà l’assessorament telefònic i telemàtic, excepte aquells que tinguin a veure amb terminis jurídics inajornables, mentre continuï l’activitat als jutjats.

Moratòria d’eleccions sindicals

Aquest matí les organitzacions sindicals CCOO, UGT i USOC han acordat una moratòria dels processos d’eleccions sindicals en curs i d’aquells que correspondria iniciar per finalització de mandat de les representacions. L’acord inclou la petició d’una convocatòria urgent de la Comissió d’Eleccions Sindicals de Catalunya per fer el seguiment de la situació, i es reclamarà el reforçament de les garanties de les candidates i els candidats dels processos iniciats respecte qualsevol mesura de coerció i vulneració de dret, i l’establiment d’instruccions específiques a la Inspecció de Treball al respecte. Aquesta moratòria es mantindrà mentre les autoritats sanitàries mantinguin la fase de contenció reforçada o altres de major grau.

Mesures excepcionals al sindicat

El sindicat també està prenent ja mesures excepcionals amb el seu personal laboral i sindicalista. La primera mesura urgent està dirigida a aquelles persones amb patologies prèvies que puguin tenir una afectació severa en cas de contagi del COVID-19, amb la idea que puguin fer teletreball al seu domicili, ja que en cas de contagi, el mateix podria suposar una alta probabilitat de complicacions greus. Parlem de patologies com trastorns immunitaris, embaràs o lactància, patologies cardiovasculars (hipertensió, bypass, steams, etc.), diabetis, patologies respiratòries i pulmonars cròniques o persones en tractament de càncer.

A partir de dilluns, CCOO de Catalunya aplicarà les mesures excepcionals de protecció de la salut a tot el personal del sindicat per mantenir aquesta organització útil i permanentment activa davant les necessitats dels treballadors i les treballadores, que poden ser múltiples i diverses, especialment en els propers dies. En aquest sentit, s’ha habilitat un pla específic de teletreball per a una gran part de la plantilla i del personal sindicalista, amb un reforç presencial permanent que anirà rotant en funció de les necessitats que es vagin produint en els propers dies.

Més informació a: