El Consell de Ministres ha derogat l’article de l’Estatut dels Treballadors que permetia l’acomiadament per baixes mèdiques justificades

Article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors

Les mobilitzacions i accions reivindicatives que els sindicats han dut a terme per derogar l’article 52 d) de l’Estatut dels Treballadors que permetia l’acomiadament per baixes mèdiques justificades, han donat els seus fruits amb l’aprovació de la seva derogació que va dur a terme el Consell de Ministres del Govern central el passat 18 de febrer.

Aquest article era una dels aspectes més cruels de la reforma laboral de 2012 que posava la productivitat i els resultats de les empreses per davant de la salut de les treballadores i els treballadors, i emparava la discriminació, culpabilitzava els treballadors i les treballadores i els impedia exercir els seus drets, com el de la recuperació efectiva de la salut.

L’aplicació d’aquest article afectava de manera molt especial les dones, ja que les baixes curtes i intermitents estan motivades principalment per postures forçades, moviments repetitius, i es donen més en llocs de treball feminitzats que comporten una gran càrrega física com és el cas de les cambreres de pis, l’atenció a la dependència, l’atenció telefònica, la sanitat, el sector agrari, la neteja o el tèxtil, entre d’altres.

La derogació de l’article 52 d) és una gran notícia per a la classe treballadora d’aquest país. Però només és un primer pas per a millorar els drets i les condicions laborals. CCOO continuarà pressionant per a què, mitjançant el diàleg social, es reverteixi profundament la reforma laboral.

Feu clic per veure la Gaceta Sindical 416 de CC.OO.