Acte de llançament del projecte Espai Sindical Transfronterer Occitània – Catalunya (ESTOC 2020)

Demà divendres, 31 de gener, a les 10.30 hores, a Figueres

Demà divendres, 31 de gener, a les 10.30 hores, l’Auditori dels Caputxins de Figueres (c/ Rec Arnau, 8) acollirà l’acte de llançament del projecte Espai Sindical Transfronterer Occitània-Catalunya 2020 (ESTOC 2020).

El projecte ESTOC 2020 ha estat impulsat per un partenariat de vuit sindicats, dels quals tres són catalans (CCOO, UGT i USOC de Catalunya) i cinc francesos (CGT, CFDT, UNSA, FO i CFTC d’Occitània), i també compta amb la col·laboració dels serveis públics d’ocupació i socials (el SOC i Pôle Emploi) i els comitès econòmics i socials (el CTESC i el CESER). Els àmbits geogràfics d’actuació seran les zones transfrontereres costeres de Le Perthus/la Jonquera i les zones de muntanya de Cerdanya i Haut Commiges/Val d’Aran.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és explotar les possibilitats del mercat laboral occitano-català, millorar la seva transparència, afavorir i incrementar una millor mobilitat dels treballadors i les treballadores i augmentar les possibilitats d’ocupació en aquests territoris. Per assolir-ho es realitzarà un diagnòstic del mercat de treball, a partir del qual es formularan propostes d’acció. I també es crearà una xarxa sindical conjunta, estable i permanent d’experts sobre el treball transfronterer.

El projecte està cofinançat al 65 % pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) a través del Programa Interreg V-A Espanya-França-Andorra (POCTEFA 2014-2020). L’objectiu del POCTEFA és reforçar la integració econòmica i social de la zona fronterera Espanya-França-Andorra. El seu ajut es concentra en el desenvolupament d’activitats econòmiques, socials i mediambientals transfrontereres a través d’estratègies conjuntes a favor del desenvolupament territorial sostenible.

A les 10 hores, abans d’iniciar l’acte, els socis del projecte estaran a disposició per atendre els mitjans de comunicació, entre ells Michela Albarello, secretària d’Internacional i Cooperació de CCOO de Catalunya, i Bartomeu Compte, secretari general de CCOO de les Comarques Gironines.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de gener de 2020

Agenda:
Divendres, 31 de gener, de 2020
10 hores (declaracions); 10.30 hores (acte)
Auditori dels Caputxins – c/ Rec Arnau, 8. Figueres