CCOO de Catalunya, amb la campanya europea “Drets per a les persones, normes per a les multinacionals – Stop ISDS”

Signatures per exigir la fi de la impunitat corporativa i dels tribunals privats que permeten a les multinacionals demandar els governs

CCOO de Catalunya, com a part d’una coalició d’organitzacions de la societat civil, moviments socials i sindicats de més de divuit països de la Unió Europea, es va adherir, el gener del 2019, a la campanya per demanar l’eliminació del sistema de “Solució de controvèrsies entre inversors i els estats” (ISDS), que atorga el dret a les empreses multinacionals a demandar els governs.

En el seu lloc, es demana un tractat internacional vinculant, acompanyat d’una llei estatal, que permeti responsabilitzar les transnacionals de la violació de drets humans a qualsevol territori on tinguin activitat, inclosa tota la cadena de les seves filials, proveïdores, contractistes, inversores, etc.

Ara, un any després, s’apropa el final de la iniciativa de recollida de signatures, i és per això que CCOO de Catalunya torna a divulgar aquesta campanya que lluita per posar fi als privilegis de les multinacionals: https://catalunyanotci.org/

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de gener de 2020