CCOO convocarà vaga general a la petroquímica de Tarragona a principis de febrer

Amb l’objectiu d’exigir a les administracions competents i a les patronals que es garanteixi la seguretat i es posi fi a la creixent precarietat laboral que es dona al sector

La Coordinadora de delegats i delegades de CCOO de les empreses principals i auxiliars dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona ha decidit, en la reunió d’avui, convocar una vaga general de 24 hores del sector de la petroquímica de Tarragona durant la primera quinzena de febrer. Una convocatòria que es planteja que es faci conjuntament amb la UGT i que afectarà els treballadors i treballadores tant de les empreses principals com de les auxiliars de manteniment i serveis que operen als polígons petroquímics de Tarragona. També s’ha insistit que cal implicar el conjunt de la ciutadania del Camp de Tarragona i interpel·lar-la perquè se sumi a la mobilització, que va més enllà de l’àmbit estrictament laboral.

En el marc d’aquesta jornada de vaga s’ha plantejat fer una manifestació que farà aturades i concentracions davant la seu del Govern central i la seu del Govern de la Generalitat a Tarragona, la seu de l’AEQT i la seu de l’AEST, per exigir a les administracions competents i a les patronals que es garanteixi la seguretat de les persones que treballen al sector, així com de la ciutadania en general, i es posi fi a la creixent precarietat laboral que es dona al sector.

D’una banda, cal exigir a les empreses la concreció dels plans i mesures per garantir la seguretat dels treballadors i treballadores dels polígons petroquímics de Tarragona, fruit de l’anàlisi dels últims accidents que hi ha hagut. De l’altra, cal demanar al Govern que exigeixi i garanteixi el compliment estricte, per part de les empreses, de tot allò relacionat amb la seguretat dels treballadors i de la ciutadania del Camp de Tarragona.

Un dels objectiu principals que CCOO vol aconseguir amb aquesta mobilització és la participació efectiva i real dels sindicats més representatius del sector en les meses tècniques i els organismes que es creïn des de l’Administració per analitzar el PLASEQCAT, els plans d’emergència interior de les empreses i la resta de qüestions relatives a la seguretat de les persones treballadores i de la ciutadania, i que es concreti un calendari de reunions d’aquestes meses i organismes. Així mateix, també es demana la participació dels sindicats en les investigacions dels accidents laborals que du a terme la Inspecció de Treball.

CCOO també reivindica la creació d’un comitè intercontractes de salut laboral dels polígons petroquímics nord i sud de Tarragona i que es garanteixi l’estabilitat en l’ocupació, com a mesures per millorar la prevenció i la seguretat.