CCOO aconsegueix que l’empresa de residències geriàtriques AMAVIR Teià apliqui les mesures de risc a exposició a agents biològics

En aplicació del RD 664/97, que marca un precedent per aplicar-ho a la resta de residències

Després de mesos de lluita, la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ha aconseguit que l’empresa AMAVIR Teià apliqui les mesures quan hi ha risc d’exposició a agents. En un primer moment, va sol·licitar a aquesta empresa, que té cinc centres de residències de geriatria arreu de Catalunya, que fes una avaluació específica de riscos biològics, perquè des del sindicat consideràvem que les treballadores estaven exposades a agents biològics i els comportava un risc per a la seva salut.

L’empresa es va negar en rotund a fer aquesta avaluació, malgrat que estan previstes en l’RD 664/97, i és quan CCOO decidim interposar la denúncia a Inspecció de Treball, que ha obligat a AMAVIR Teià a realitzar l’avaluació de riscos específics. Un cop feta, es ratifica el que CCOO dèiem, i és que les treballadores tenien un risc d’exposició als agents biològics i per tant s’hauran d’implementar les mesures preventives previstes en l’RD 664/97 i que consisteixen en el següent:
-Es donaran 10 minuts abans de la realització del menjar per tal de fer-se la higiene pertinent i 10 minuts més abans de la finalització de la jornada amb la mateixa finalitat: en total 20 minuts diaris.
-L’empresa ha de rentar els uniformes de les treballadores.

Des de CCOO ens mostrem satisfets per la decisió de la Inspecció de Treball, i ara la nostra feina és que s’implementi a la resta de residències geriàtriques.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de gener de 2020