La Federació d’Educació de CCOO dona suport a la continuïtat de tres centres públics de la Barceloneta, a Barcelona

El Consorci d’Educació de Barcelona vol convertir-los en un gran institut-escola sense consens

El Consorci d’Educació de Barcelona sense demanda prèvia dels centres afectats ni de la comunitat educativa va fer pública ahir la voluntat de convertir tres centres públics de la Barceloneta, a Barcelona, l’escola Alexandre Galí, l’escola Mediterrània i l’Institut Joan Salvat Papasseit, en un gran institut-escola.

Per a la gerent del Consorci, els dos projectes de les escoles de Primària no tenen plantejaments antagònics ni irreconciliables i el mal estat de les instal·lacions de l’institut fa que la gent no hi vulgui anar.

Aquesta proposta de conversió en un macrocentre es fa sense el consens, la participació i en contra de les comunitats educatives dels centres afectats, i posa en risc la continuïtat dels seus projectes educatius. Tampoc s’ha avaluat ni s’ha justificat l’impacte en la millora educativa d’aquesta iniciativa. En canvi, suposa la pèrdua del batxillerat públic al barri, dels projectes educatius i singulars i de la tasca de suport i d’acompanyament que es fa des de la proximitat i de la familiaritat de la mida actual d’aquests centres. També implica la reducció del personal docent, del PAS i d’atenció educativa, i la reducció de dotacions per atendre la diversitat del barri.

Per a CCOO, la creació d’un nou centre no pot suposar la destrucció dels projectes que ja funcionen ni l’afectació a les persones que hi treballen.

La manca d’inversió i deixadesa per part de l’Administració en l’institut no se soluciona amb el seu tancament sinó amb inversió, reformes necessàries i urgents i el manteniment continu. Aquesta desinversió crònica no ha de ser l’excusa per tancar centres ni promoure canvis en l’oferta pública en un barri que històricament ha hagut de defensar suficient oferta pública de centres i la qualitat dels seus projectes educatius.

Recordem que l’edifici actual de l’escola Mediterrània es va aconseguir gràcies a una llarga lluita de les famílies de la Barceloneta després d’estar anys en barracons, i des de fa 6 anys l’escola s’ubica en aquest edifici nou.

La comunitat educativa s’ha posicionat en contra de la proposta del Consorci i ja s’han realitzat mobilitzacions de protesta, recollida de signatures i peticions de reunions amb les persones responsables.

Des de CCOO d’Educació del Barcelonès donem suport als centres i a la comunitat educativa i demanem al Consorci l’aturada d’aquest projecte que afecta la particularitat i el bon funcionament d’aquests centres públics de la Barceloneta. Així mateix exigim a la Generalitat les inversions necessàries per a la reforma i actualització dels centres educatius. En aquest sentit, promourem un front unitari de la comunitat educativa i social del barri en defensa de l’oferta pública i dels projectes educatius dels centres públics.

CCOO traslladarem a les dues administracions aquestes demandes. Demanem una reunió urgent amb la gerent del Consorci i amb el regidor del Districte de Ciutat Vella per transmetre la disconformitat amb la proposta.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 20 de novembre de 2019