La Inspecció de Treball de Barcelona torna a donar una forta garrotada a Burger King després de les denúncies de CCOO de Serveis

Una situació laboral insostenible i lesiva per a la seguretat i salut de la plantilla

La Inspecció de Treball torna a estendre un nou informe contra Burger King que només pot ser qualificat de forta garrotada a la incoherent i constantment lesiva política laboral de la companyia de restauració ràpida. I això seguint amb l’anterior resolució d’aquest estiu, on la Inspecció de Treball de Barcelona va aixecar acta d’infracció per obligar als treballadors a afaitar-se barbes i perilles, i a les treballadores a portar un llacet al cabell, qüestió aquesta que suposa un atemptat a la dignitat personal i que va tenir un important ressò públic.

En concret, la Inspecció de Treball de Barcelona ha aixecat fins a set actes d’infracció, de caràcter greu, degut a diverses situacions que la Secció Sindical de CCOO a l’empresa i la Federació de Serveis de CCOO també havíem denunciat feia ja gairebé un any.

En matèria de seguretat i salut, s’aixeca acta d’infracció greu pel nefast estat dels vestidors dels treballadors a tot un seguit de centres de treball de la cadena, i es demana revisar les avaluacions de riscos psicosocials, ja que la situació d’estrés laboral està resultant gairebé insostenible en molts dels restaurants de la multinacional.

S’aixequen també actes d’infracció per l’incompliment del descans entre jornades, per la manca d’un registre de jornada efectiu (les prolongacions horàries acostumen a ser interminables i del tot il·legals), i perquè la contractació eventual que la companyia porta a terme és en frau de llei. A més a més, i com a vergonya definitiva, s’aixeca una acta d’infracció addicional ja que l’empresa, menyspreant l’autoritat d’Inspecció de Treball, ha posat traves constants a la tasca inspectora, que la pròpia Inspecció qualifica de “falta de col·laboració i conducta d’obstrucció”.

CCOO de Serveis de Catalunya, com en anteriors resolucions, es congratula del resultat perquè la Inspecció de Treball els hi dona la raó, però lamenta que la política laboral de l’empresa continuï essent de no respectar les normes laborals existents. Aquest és un camí que només porta a un conflicte continu quan la Secció Sindical de CCOO ha proposat en múltiples ocasions la via del diàleg per tal de resoldre el munt de situacions irregulars existents a l’empresa.

La Secció Sindical i la Federació continuaran endavant en la tasca de defensar els drets de les treballadores i els treballadors de Burger King, fins a on calgui.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de novembre de 2019