CCOO valorem positivament l’acord assolit a l’escorxador Crusvi de Reus

Gràcies a la tasca sindical de CCOO s’ha internalitzat el servei d’especejament i s’ha subrogat la plantilla que prestava aquest servei

Ahir a la tarda es va signar un acord, amb la mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, per a la internalització del servei d’especejament de pollastres a l’escorxador que Granja Crusvi té a Reus i la subrogació dels 61 treballadores i treballadores que hi prestaven aquest servei a través de l’empresa ESEM, que ara passen a ser plantilla directa de Crusvi.

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem molt positivament la consecució d’aquest acord, que ha estat fruit del treball sindical que s’ha dut a terme en aquesta empresa per la millora de les condicions laborals dels treballadors i treballadores que hi presten els seus serveis.

Granja Crusvi és un grup alimentari que cobreix des de l’elaboració de l’alimentació per a les seves granges de pollastres, la posta d’ous i la cria de pollastres i la planta de processament. A Reus té un escorxador on fins ara tenia externalitzat el servei d’especejament de pollastres, que realitzava l’empresa ESEM a les instal·lacions de Crusvi.

A principis d’any, CCOO va rebre un seguit de consultes de treballadores d’ESEM sobre l’aplicació del conveni i va començar a organitzar-se sindicalment a l’empresa, amb l’afiliació de bona part de la plantilla i la realització d’eleccions sindicals, en les quals CCOO va aconseguir tot el comitè d’empresa. En aquest període, gràcies a l’organització sindical, s’han regulat una sèrie de qüestions que no s’estaven aplicant correctament, com ara l’antiguitat, que han suposat millores per a la plantilla.

Paral·lelament, CCOO va iniciar converses amb la direcció de Crusvi, ja que les millores aconseguides a ESEM repercuteixen directament a Crusvi, i fruit de tot això s’ha aconseguit aquest acord.