Rebuig al desnonament d’una família per part dels propietaris de MON-PA, que al setembre van acomiadar 96 persones

Avui divendres, 15 de novembre

CCOO d’Indústria manifesta el seu rebuig absolut al desnonament d’una família, amb dos fills menors al seu càrrec, previst per avui a partir de les 9 hores, al carrer dels Enamorats, 128, de Barcelona, per part dels propietaris de MON-PA, que tenen altres empreses al sector immobiliari. Una delegació de CCOO d’Indústria, acompanyada d’extreballadores de MON-PA, aniran a fer costat a la família afectada.

CCOO considera que aquesta mesura és del tot desproporcionada i injusta, i denuncia que s’ha executat de mala fe per part de la direcció de l’empresa, amb finalitats d’especulació immobiliària. CCOO lamenta que els propietaris no han volgut negociar en cap moment les condicions del lloguer amb la família i denuncia que han intentat imposar-los una pujada abusiva a la finalització del contracte d’arrendament.

El sindicat recorda que passat mes de setembre, els propietaris de MON-PA van tancar tots els seus obradors i fleques i van acomiadar 96 persones. A més, van presentar un expedient concursal, deixant a la plantilla, a la qual devia diverses nòmines, en una situació insostenible.

CCOO d’Indústria, en la línia de les recomanacions de la Unió Europea per prevenir els problemes del sobreendeutament familiar, proposa la mediació obligatòria dels jutges com un mecanisme que permeti que aquestes famílies refacin la seva situació econòmica i es garanteixi el dret a l’habitatge de les persones per sobre dels interessos privats.

Barcelona, 15 de novembre de 2019