La Federació d’Educació de CCOO defensa l’SMI sense absorcions de complements al sector de la discapacitat

Contra una sentència injusta

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya considera del tot injusta i discriminatòria la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre l’absorció de l’antiguitat per assolir l’SMI (salari mínim interprofessional) al sector de la discapacitat, que dona la raó al conflicte col·lectiu presentat per la patronal Associació empresarial d’economia social-AEES DINCAT.

CCOO anuncia que ja prepara el recurs contra aquesta decisió judicial, que afecta de forma tan negativa a un col·lectiu de persones tan vulnerables com són les persones amb discapacitat intel·lectual.

Les persones treballadores adherides al VII Conveni col·lectiu sector de tallers per persones amb discapacitat intel·lectual de Catalunya tenen com a referència, del seu salari base, l’SMI fixat per llei anualment, i fins al 2019 també sumaven a la seva retribució l’import d’antiguitat, que en el seu import màxim són 72 euros.

Aquest increment de l’SMI el 2019, va provocar que la patronal AEES DINCAT decidís absorbir aquest concepte dintre del còmput i la suma per arribar a 900 euros, i ho va portar a judici. Ara la justícia amb aquesta sentència deixa als treballadors i treballadores d’aquest sector en una situació desprotegida, injusta, discriminatòria i que precaritza encara més a les persones amb discapacitat.

CCOO no deixarà de lluitar perquè aquest sector i col·lectiu no pateixi més abusos per part de la patronal i aconseguir salaris i condicions de treball dignes. Per la igualtat i contra la precarietat, CCOO, a l’ofensiva!

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de novembre de 2019