CCOO lamenta la mort d’una treballadora en el centre logístic d’Abrera de Mercadona, trasllada el seu condol als familiars i companys i exigeix aclarir els motius i possibles responsabilitats

Fins l’agost de 2019 hi ha hagut 59 persones treballadores mortes i 535 amb lesions greus o molt greus a Catalunya per accidents de treball, xifres inacceptables i que evidencien un problema de primer ordre social i laboral

Des de CCOO de Catalunya lamentem profundament els 2 accidents, molt greu i mortal, que han transcendit aquesta setmana, l’accident que va deixar un treballador ferit greu a Gurb, així com la mort d’una treballadora en el centre logístic d’Abrera de Mercadona. CCOO vol traslladar el seu condol als familiars i companys.
La treballadora de Mercadona, que portava des de la tarda anterior desapareguda, va ser trobada dijous passat sense vida en una zona de màquines del parc logístic.
Després de les primeres investigacions de les forces de seguretat, que van descartar indicis de criminalitat, es confirmaria que es tracta d’un accident de treball.
No obstant, caldrà esperar a que les investigacions finalitzin. Els delegats i delegades de CCOO en l’empresa estan fent un seguiment molt pròxim i van estar presents quan la inspectora de treball es va personar el passat divendres en el centre de treball.
Des de CCOO estarem vigilants durant aquesta investigació i demanem a la Inspecció de Treball la màxima celeritat possible per a identificar i aclarir els motius i possibles responsabilitats de la mort de la treballadora.
Per altra banda, hem de lamentar també l’accident de treball molt greu ocorregut dimarts passat en el terme municipal de Gurb, on va resultar ferit greu un treballador d’una empresa subcontractada mentre realitzava tasques de manteniment dins d’un dipòsit d’Aigües de Vic. El treballador va caure des d’una alçada aproximada de cinc metres, sent després traslladat a l’Hospital de la Vall d’Hebron on s’està recuperant. I un altre treballador que l’acompanyava va resultar il•lès.
CCOO es posa a la disposició de les famílies, oferint el suport del seu Gabinet Jurídic en el que sigui necessari.
Des de CCOO venim advertint que des de 2013 s’està produint un increment dels accidents de treball com a conseqüència de la precarietat de les condicions laborals, com són les situacions de subcontractació i temporalitat. I si considerem l’índex d’incidència existeix una clara tendència de creixement des de l’aplicació de la reforma laboral.
59 persones treballadores mortes i 535 amb lesions greus o molt greus des de gener fins a l’agost del 2019, segons les dades oficials a Catalunya, són xifres inacceptables i evidencien un problema de primer ordre social i laboral.

Seguim reclamant que cal més inversió en prevenció per part de les empreses i més respecte vers els drets de participació dels treballadors i les treballadores i els seus representants. Exigim també al Govern de la Generalitat de Catalunya polítiques actives que es dotin amb recursos suficients.