Viabilitat al centre de treball de Plaça Europa de l'Hospitalet

CCOO signa l'acord de l'ERO presentat per ServiAide que rebaixa les afectacions, inclou recol·locacions i dona condicions menys traumàtiques per als acomiadaments

La Secció Sindical de CCOO de Serveis a ServiAide valora positivament aquest acord, que dona viabilitat al centre de treball de Plaça Europa de l’Hospitalet per al personal que es queda en l’empresa i dona una solució menys traumàtica per a les persones a les quals la direcció de l’empresa decidirà acomiadar.

La comissió negociadora de l’ERO ha arribat a un acord transcorreguts els 30 dies del període de consultes de l’acomiadament col·lectiu plantejat, inicialment per a 224 persones treballadores, per la direcció de ServiAide (Grup Zurich Assegurances) a l’Hospitalet de Llobregat.

L’acord va ser ratificat en l’assemblea de treballadors amb el vot favorable del 94% i es va procedir a la seva signatura el dimarts 8 d’octubre. En línies generals l’acord es compromet a:
- Rebaixar el nombre d’afectats en 77 persones, que es recol·loquen a ServiAide, Zurich Assegurances, i a BanSabadell Assegurances Generals, en vacants i en treball que s’internalitza.
- Prejubilacions a partir dels 55 anys d’edat amb el 80% del salari.
- Indemnitzacions per acomiadament de 51 dies per any de servei, amb topall de 35 mensualitats.
- Pla de recol·locació amb LHH, empresa per a serveis de reinserció laboral, per assegurar un lloc de treball al RACC i a HomeServe a 93 persones, i recerca d’ocupació o reorientació professional per a la resta.
- Comissió de seguiment per vetllar pel compliment i tractar temes d’especial sensibilitat.
- Borsa d’ocupació, amb possibilitat de tornada.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 d’octubre de 2019