CCOO defensa l’aplicació de polítiques de mobilitat sostenible als edificis de l’Institut Català de la Salut (ICS)

La Federació de Sanitat del sindicat impulsa una enquesta entre la plantilla

La Federació de Sanitat de CCOO ha distribuït un qüestionari en línia per recollir informació sobre els hàbits de mobilitat als centres de treball de l’Institut Català de la Salut (ICS), l’empresa pública.

Des del nostre sindicat portem anys defensat un canvi en la mobilitat a la feina, és a dir, la manera amb la qual els treballadors i treballadores ens desplacem per anar o tornar a la feina o per exercir la nostra activitat laboral.

Cal recordar que els accidents de trànsit són un dels principals motius de baixa laboral entre aquest col·lectiu, i són els més greus (i poden ser causa de mort). A més, l’obligació de fer servir el cotxe particular per arribar a molts hospitals (que acostumen a estar fora de la cobertura de les xarxes de transport públic) contribueix a generar contaminació atmosfèrica i gasos amb efecte d’hivernacle.

La necessitat de reduir aquests forts impactes i d’atendre l’inici de restriccions del trànsit de determinats vehicles al proper mes de gener (a Barcelona i el seu entorn immediat, però amb una tendència a ampliar-se a altres ciutats catalanes), aconsellen acordar i aplicar decididament estratègies d’un model de mobilitat més segur, equilibrat i sostenible.

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, hem desenvolupat una enquesta anònima per ser distribuïda entre els milers de persones que treballen directament a l’ICS. Es tracta d’una acció que ja ha realitzat prèviament CCOO en administracions públiques (Ajuntament de Barcelona, departaments de la Generalitat de Catalunya) així com en diverses empreses privades, amb resultats força interessants.

El format de l’enquesta és un qüestionari que arribarà a les adreces corporatives de les persones que treballen directament a l’ICS. Es pot omplir a partir d’aplicacions mòbils i ordinadors. L’objectiu és recopilar dades agregades sobre el tipus de trajecte que es realitzen, tant in itinere com in missio, i la predisposició a modificar el model de mobilitat actual. Una vegada recollides i analitzades les respostes, prepararem un document amb les conclusions més rellevants, les quals seran presentades tant a la plantilla com als responsables de la gestió de la mobilitat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

Des de CCOO tenim previst fer una acció similar per a la resta d’empreses que operen a aquests centres de treball (serveis de manteniment, servei d’àpats, ambulàncies, seguretat, etc.), el que resultarà estratègic per tenir una visió integral de la situació de la mobilitat als edificis de l’ICS.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de setembre de 2019