CCOO de Catalunya nomena Carme Juares com a nova responsable de Noves realitats del treball i precarietat del sindicat

La Comissió Executiva de CCOO de Catalunya ha nomenat Carme Juares com a nova responsable de Noves realitats del treball i precarietat” del sindicat en substitució de la Carme Martínez Ruzafa, qui ha fet una gran feina i va posar en marxa el nou instrument sindical d’informació i assessorament per a les persones més vulnerables del nostre mercat de treball, que inclou el WhatsApp contra la precarietat (689 586 414).

Qui és la Carme Juares?

La Carme Juares Palma va néixer a Alianza, Hondures, l’any 1986. És una integradora social i activista social catalana que ha pres part en múltiples iniciatives en el camp dels drets laborals, el feminisme i l’antiracisme. És cofundadora de l’associació Mujeres Migrantes Diversas de treballadores de la llar i les cures. La intervenció de Juares al pregó de les Festes de la Mercè de Barcelona l’any 2018 va generar un considerable interès mediàtic i va contribuir a una major sensibilització sobre les condicions laborals de les treballadores de la llar a l’estat espanyol. El 2019 va ser una de les impulsores de la campanya «Actualització pendent» a favor de la diversitat i dels drets civils i en contra del racisme.
La Carme Juares té la important tasca d’apropar el sindicat a les persones que treballen on no hi ha representació sindical o on la nostra presència és molt dèbil. A les microempreses, entre els falsos autònoms, a l’economia de plataforma o als centres de treball unipersonals, entre d’altres, és on la precarietat es fa més present i on la classe treballadora està més indefensa. És per això que el sindicat amb la incorporació de la Carme Juares donarà un nou impuls a l’acollida sindical i la seva presència en espais de gran diversitat laboral com el 22@, Mercabarna, l’Aeroport o els polígons industrials, entre d’altres, i també es donarà un nou impuls a l’instrument, el WhatsApp 689 586 414, per informar i assessorar les persones que creuen vulnerats els seus drets.
Aquest WhatsApp va més enllà de la consulta: és una porta d’entrada per a moltes persones, que, d’altra manera, no s’aproparien al sindicat. És un punt d’acollida que permet compartir els problemes i saber que som moltes més persones, i que, juntes i organitzades, tenim la força.